Overslaan en naar de inhoud gaan

WK: innovatie belangrijk voor zichtbaarheid sponsors

Zichtbaarheid in de media wordt vaak geciteerd als een van de doelen van de 15 officiële sponsors van de FIFA World Cup, die elk tussen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gevolg hiervan is dat de World Cup-kijkers gedurende elke wedstrijd geconfronteerd worden met zo’n 36 merken, de onvermijdelijke advertentie-bombardementen niet meegerekend.

related partner content for mobile comes here

Consultancybureau stelde daarom de vraag: ‘Welk merk steekt boven alle andere uit?’
Philippe Collin, directeur van SponsorClick: ‘Ons onderzoek laat zien dat kijkers en toeschouwers niet in staat zijn namen van sponsors te onthouden en een connectie te zien tussen merk en evenement als het om meer dan zes merken gaat.’ De media is de bottleneck, er is te veel te zien.

De merken die wel succesvol zijn, zijn dat door middel van hun innovatie en afwijkende toon. Voorbeeld is Fedex dat een internationale virale marketingcampagne startte met een serie van met twee holbewoners die op een humoristische manier commentaar geven op de wedstrijden.

De beslissing van de FIFA het aantal sponsors tot zes terug te brengen, kan volgens de directeur een oplossing zijn voor de onopmerkbaarheid bij de World Cup. ‘Maar de echte sleutel tot succes voor een betere ROI bij toekomstige World Cups is een meer onderscheidend management van grotere voetbalpartnerships’, aldus Collin.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in