WK: innovatie belangrijk voor zichtbaarheid sponsors


Het gevolg hiervan is dat de World Cup-kijkers gedurende elke wedstrijd geconfronteerd worden met zo’n 36 merken, de onvermijdelijke advertentie-bombardementen niet meegerekend.
Consultancybureau stelde daarom de vraag: ‘Welk merk steekt boven alle andere uit?’
Philippe Collin, directeur van SponsorClick: ‘Ons onderzoek laat zien dat kijkers en toeschouwers niet in staat zijn namen van sponsors te onthouden en een connectie te zien tussen merk en evenement als het om meer dan zes merken gaat.’ De media is de bottleneck, er is te veel te zien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe merken die wel succesvol zijn, zijn dat door middel van hun innovatie en afwijkende toon. Voorbeeld is Fedex dat een internationale virale marketingcampagne startte met een serie van kleine animatiefilmpjes met twee holbewoners die op een humoristische manier commentaar geven op de wedstrijden.
De beslissing van de FIFA het aantal sponsors tot zes terug te brengen, kan volgens de directeur een oplossing zijn voor de onopmerkbaarheid bij de World Cup. ‘Maar de echte sleutel tot succes voor een betere ROI bij toekomstige World Cups is een meer onderscheidend management van grotere voetbalpartnerships’, aldus Collin.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid