Overslaan en naar de inhoud gaan

Westerse creatieven bang voor Bangkok?

China maakt inmiddels zowat al onze kleding en in India wordt tegenwoordig onze software geschreven. Toch gebeurt in beide gevallen het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze vraag kwam bij me op toen ik de jaarlijkse creatievenranglijst zag van . Van de Top Tien worden maar liefst de eerste 8 plaatsen bezet door creatieven uit Thailand.

related partner content for mobile comes here

Media, dat zelf Hong Kong als thuisbasis heeft, stelt de ranglijst samen op basis van gewonnen prijzen in 15 reclamefestivals, zowel wereldwijde zoals Cannes en Clio, regionale zoals de Spikes, als nationale, van India tot aan Nieuw-Zeeland en alles daartussenin.

Thailand staat al langer bekend als een creatieve hotspot in Azie. Nu al worden veel campagnes in Bangkok bedacht en geproduceerd en vervolgens uitgerold over andere Aziatische landen.

De vraag is hoe lang het nog zal duren voordat Westerse reclamemakers erachter komen dat ze voor topkwaliteit tegen een wezenlijk lager kostenniveau alleen maar naar Thailand hoeven te gaan, waar creatieven met wereldpotentieel voor het oprapen liggen.

Het enige probleem is dat Global Advertising Directors Thaise namen zullen moeten leren uitspreken. Omdat het claustrofobische Molblog-interface niet goed samengaat met het posten van in lettergrepen grossierende Thais, volsta ik met het noemen van de winnares: Prangthip Praditpong (foto), van Creative Juice/G1 (onderdeel van het TBWA-netwerk).

Voor geinteresseerde outsourcers: de complete lijst Thaise top 10-creatieven is te vinden op . Kun je ook zien dat ik niet overdrijf wat die Thaise namen betreft...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in