Overslaan en naar de inhoud gaan

Wessanen initieert kickstartproject om het voedselsysteem te helpen hervormen

Het biofood-concern stelt dat wij nu op het punt zijn gekomen waarbij wij de manier waarop we eten produceren moeten heroverwegen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Conventionele landbouw, overconsumptie van vlees en de snelgroeiende wereldbevolking, hebben een negatieve impact op ons klimaat. Wij zijn nu op het punt gekomen waarbij wij de manier waarop we eten produceren moeten heroverwegen, willen wij een groene en duurzame toekomst tegemoet gaan.’ Dat zegt Klaus Arntz (foto), EVP marketing & sustainability bij Wessanen, het FMCG-bedrijf dat zich specialiseert in biologische voedingsmiddelen*. Om daar het voortouw in te nemen, neemt Wessanen het initiatief tot de . Het doel daarvan is om ondersteuning te bieden aan kleine ondernemingen met een positieve impact op het wereldwijde voedselsysteem en klimaatverandering. Wessanen trekt daarin op met Triodos Bank en ImpactHub Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Schaalbaarheid en uitwisseling
‘Organic food against climate change’ moet gezien worden als een klassiek kickstartproject met tien deelnemers. Gedurende drie trainingsdagen en vier masterclasses werken ze aan het schaalbaar maken van hun onderneming en daar uit voortvloeiende groei. Wessanen: ‘Interactie en onderlinge ideeën en inspiratie uitwisselen staan voorop.’

Kleinschalig
De challenge richt zich met name op het Nederlandse bedrijfsleven. Volgens Arntz broeit Nederland volop, als het aankomt op duurzame innovatie in de foodwereld. Wessanen richt zich op het bieden van gezonde en duurzame voedingsproducten, die beter zijn voor de mens en het milieu, maar de organisatie denkt dat een brede, gezamenlijke inspanning essentieel is, om verandering teweeg te brengen. Wessanen: ‘Daarom betrekken we middels de challenge kleinschalige ondernemingen die de belangrijkste uitdagingen van het mondiale voedselsysteem en de bijbehorende impact op het klimaat adresseren.’

Tien duizend
Aan het einde van de challenge wordt één winnaar geselecteerd. Wessanen: ‘Het meest veelbelovende idee wordt beloond met 10 duizend euro aan extra begeleidingsuren én toegang tot een breed netwerk aan vakspecialisten. De ‘Organic food against climate change’ challenge wordt gelanceerd tijdens de aankomende editie van Biofach, de grootste beurs op het gebied van biologische voeding in Europa (15-18 februari).

kan vanaf 17 februari 2017.

 

*Wessanen voert in totaal voor biologische voedingsmiddelen, maar is in Nederland vooral bekend van het merk Zonnatura.

Later op Marketing Online een interview met Klaus Arntz. 'Zijn kleinschalige initiatieven dé oplossing voor wereldproblemen?'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in