Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Weblogs meest interessante interactieve ontwikkeling’

Weblogs zijn in de ogen van tweederde van de marketeers het meest interessante nieuwe interactieve middel. De helft van de marketeers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Interactieve Marketing Monitor dat is uitgevoerd door de Stichting SpinAwards en RM Interactive. Het meest populaire interactieve instrument is - evenals vorig jaar - de eigen site.
Van de respondenten beschikt 98 procent over een eigen site. E-mail scoort eveneens hoog, 73 procent geeft aan een eigen e-mail nieuwsbrief te versturen, evenals banners die door 63 procent worden ingezet.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek naar trends en ontwikkelingen op het gebied van interactieve marketing werd uitgevoerd onder 410 marketeers. De vorig jaar geuite verwachting dat zoekmachines sterk aan populari-teit zou winnen als marketinginstrument, is uitgekomen. Van de ondervraagde marketeers zegt 56 procent gebruik te maken van zoekmachinemarketing, tegen 31 procent vorig jaar.
Online games zijn bezig aan een opmars. Vorig jaar zei 13 procent van de marketeers online games te gebruiken als onderdeel van de interactieve marketingmix, dit jaar is dat 20 procent.
Opvallend is verder dat slechts een op de vijf marketeers het huidige bureau als de beste adviseur beschouwt voor interactieve marketing. ‘Dit cijfer is schrikbarend laag. Traditiegetrouw zijn bureaus de plek waar marketeers hun kennis vandaan halen. Het lijkt er dus op dat de traditionele bureaus in de ogen van de marketeer de boot aan het missen zijn,’aldus het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in