Overslaan en naar de inhoud gaan

‘We hebben een heel andere manier van werken nodig’

Roel de Vries (CMO Nissan) over de grootste uitdagingen voor het merk Nissan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hét Grote Marketing Congres, het jaarlijkse congres voor strategische marketeers, staat dit jaar in het teken van Marketing in the Fastlane. Een van de key note sprekers is Roel de Vries, global CMO Nissan. Hoe zorgt hij ervoor dat het merk Nissan voorop blijft lopen? Marketingonline stelde hem drie vragen.

related partner content for mobile comes here

Wat is op dit moment de grootste &;uitdaging&; voor het merk Nissan?

De Vries: ‘Hoewel er nog steeds groei is in de auto-industrie, blijft de concurrentie en marktagressiviteit groeien. Voor een bedrijf dat over de hele wereld concurreert, is het belangrijk om met de markt mee te groeien terwijl sterke winstgevendheid gewaarborgd blijft. Het belangrijkste voor het merk Nissan is om ons te blijven differentiëren als een merk dat voorop loopt in technologie en meespeelt in het ontwikkelen van de toekomst van de mobiliteit.’

En voor de marketingorganisatie?     

‘De marketingorganisatie heeft een belangrijke taak om zowel intern als extern het merk tot leven te laten komen. Het op elkaar afstemmen van deze twee en er voor te zorgen dat van product en technologie ontwikkeling tot en met communicatie er consistentie is, is een van de grootste uitdagingen. Op het gebied van marketingcommunicatie is de belangrijkste uitdaging om mensen te bereiken in een wereld waar dit steeds gecompliceerder wordt. Data en technologie maken steeds meer mogelijk maar de marketingwereld heeft nog een lange weg te gaan om hier meer om te gaan.’

Het thema van het grote marketingcongres is &;marketing in "the fastlane". Hoe zorg je dat je voorop blijft lopen, zowel qua brand als intern?

‘Het belangrijkste is mindset en het opzetten van structuren en processen die "fast" mogelijk maken. We zijn druk bezig om zowel de marketingorganisaties en de agency-netwerken om te bouwen tot meer geïntegreerde, data-gedreven teams die sneller kunnen reageren op wat de markt van ons verwacht. We hebben een heel andere manier van werken nodig en er staat veel op het spel. In mijn opinie zitten we midden in een van de belangrijkste transformaties van de marketingindustrie. Fascinerend en spannend. De grote vraag is hoe je 1:1 marketing op schaal kunt doen en tegelijkertijd je merk voldoende bekendheid en status geeft.’

Onder andere  Robert Bohemen (CMO Blokker), Hanneke Faber (CCO Ahold), Roel de Vries global CMO Nissan) en Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely) zijn key notes op Het Grote Marketing Congres. Dagvoorzitter is Jort Kelder. . Abonnees van Tijdschrift voor Marketing, Adformatie en Communicatie ontvangen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in