Van Westerloo: gratis tabloid geen toekomst


De algemeen directeur van RTL Nederland deed zijn uitspraken juist in de week dat naast Metro en Sp!ts een derde gratis krant (De Pers) het levenslicht zag.
Volgens Van Westerloo wordt de mobiele telefoon hét verspreidingsmiddel voor nieuws. De gebruikers fungeren vaak zelf als aangevers van het nieuws door filmpjes in te sturen. De RTL-baas noemt hen 'burger-tv-journalisten'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOm zijn stelling te onderbouwen verwees hij naar de huidige situatie in Azië. ‘Lezen in de trein is in landen als Zuid-Korea al vervangen door kijken en luisteren via de mobiel. Mediabedrijven die niet inzien dat de mediaconsumptie van jongeren, en de rol die zij daarin zelf spelen, aan het veranderen is, zijn ten dode opgeschreven. Je bent er niet met een NOS-journaaltje om half elf 's avonds voor jongeren of met het uitgeven van nog meer tabloids. Mediaconcerns die denken daarmee het antwoord te hebben gevonden op grote ontwikkelingen moeten ziende blind zijn (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid