Generatie placemat


Ze hechten erg aan hun familie – ouders hebben nog veel invloed, en zijn vaak rolmodel – maar de peergroep wordt wel steeds belangrijker. Technologie kent voor deze groep geen geheimen, ze houden van spelen en actief bezig zijn en ze hebben al enig benul van gezond eten, ook al doen ze het zelf meestal niet. Geweld en pesten en ouders die gaan scheiden zijn reële zaken om bang voor te zijn, donker en geesten vormen irreële angsten. Ziedaar de kenmerken van de elf- en twaalfjarigen van vandaag.
‘In-Be-Tweeners’ zijn nog geen puber, maar al behoorlijk wereldwijs als het gaat om het begrijpen en waarderen van media en reclame. En consumeren kunnen ze als de beste, ook al moet het geld meestal nog van pa en ma komen. Je kunt het nauwelijks een generatie noemen, en toch zijn ze uitermate belangrijk als referentiepunt. Want het is een groep die aan de ene kant soms dwars door alle vooronderstellingen over leeftijdscategorieën heen fietst, en aan de andere kant haarfijn aanvoelt wat de trends van morgen zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid