Van Nicolaas naar Sint Nicolaas


heb ik nog nooit gehoord. Bij toeval stuit ik op het bericht dat Nicolaas Klei zijn eigen magazine lanceert. Wijnschrijver Nicolaas Klei, bekend van de jaarlijkse Super(markt)wijngids, het recente Van Druif tot Dronk en het humoristische naslagwerk Tot op de bodem, krijgt zijn eigen tijdschrift, Nicolaas. Het personality magazine wordt een anti-glossy, niet gelikt en gestyled maar gewoon, met twee voeten op de Hollandse bodem, zoals de fans Nicolaas Klei al kennen. Lezers van Elle Eeten en Perswijn krijgen het blad aangeboden, net zoals de leden By the Grape. Geen plekje in het schap. Het moet blijkbaar iets exclusiefs blijven. Maar liefst 42.000 exemplaren. Moedig of hoogmoedig. Als je mijn persoonlijke mening vraagt dan twijfel ik aan de haalbaarheid. De personalitymagazines die het goed doen, hebben een geweldige tweede laag, een vleugje psychologie. Een personalitymagazine dat materie gebonden is, zal weinig mensen raken. Ook al komen de beste wijnschrijvers aan het woord, en kun je er de adresjes van de beste wijnbars in terugvinden. Arme Nicolaas. Hoewel, het vooruitzicht om op niet al te lange termijn Sint Nicolaas te worden, heeft natuurlijk iets aantrekkelijks. Over de doden tezijnertijd natuurlijk niets dan goeds. Ook al is het een dood geboren of vroeg overleden magazine.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid