Overslaan en naar de inhoud gaan

'Unilever haalt ook groei uit voeding'

Unilever haalt de komende jaren ook groei uit de verkoop van voedingsmiddelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat voorspelt bestuursvoorzitter Paul Polman in NRC Handelsblad dat zaterdag een interview met hem publiceerde. De aanname dat er vooral groei zit in de verkoop van producten voor persoonlijke verzorging klopt volgens hem niet.

related partner content for mobile comes here

'De theorie dat de voedselmarkt niet snel kan groeien, daar ben ik niet van overtuigd. Nu we onze voedselproducten versneld aan het introduceren zijn in opkomende landen zie je daar wel een groei met dubbele cijfers.'

Polman zegt ook dat Unilever zich de komende jaren vooral richt op groei op eigen kracht. 'Ik heb altijd gezegd dat Unilever 80 tot 90 procent van zijn omzetgroei kan realiseren door zijn huidige merken te versterken in de markten waar we nu actief zijn. Wij concentreren ons dus op de groei van wat we hebben.'

Voor gerichte overnames wordt door Unilever jaarlijks 1 tot 2 miljard euro gereserveerd. Door de strenge, en volgens Polman lang niet altijd logische, mededingingsregels is de kans groot dat die overnames niet in Europa plaatshebben.

Bron: ANP/NRC Handelsblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in