'Unilever haalt ook groei uit voeding'
Dat voorspelt bestuursvoorzitter Paul Polman in NRC Handelsblad dat zaterdag een interview met hem publiceerde. De aanname dat er vooral groei zit in de verkoop van producten voor persoonlijke verzorging klopt volgens hem niet.
'De theorie dat de voedselmarkt niet snel kan groeien, daar ben ik niet van overtuigd. Nu we onze voedselproducten versneld aan het introduceren zijn in opkomende landen zie je daar wel een groei met dubbele cijfers.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaPolman zegt ook dat Unilever zich de komende jaren vooral richt op groei op eigen kracht. 'Ik heb altijd gezegd dat Unilever 80 tot 90 procent van zijn omzetgroei kan realiseren door zijn huidige merken te versterken in de markten waar we nu actief zijn. Wij concentreren ons dus op de groei van wat we hebben.'
Voor gerichte overnames wordt door Unilever jaarlijks 1 tot 2 miljard euro gereserveerd. Door de strenge, en volgens Polman lang niet altijd logische, mededingingsregels is de kans groot dat die overnames niet in Europa plaatshebben.
Bron: ANP/NRC Handelsblad
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid