Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever en Plus in Olympische Spelen promotie

Maandag 30 juni starten Unilever en PLUS een spaaractie. Klanten van die supermarkt kunnen sparen voor olympische spelkaarten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het spel is voor € 4,95 exclusief te koop bij PLUS. (De winkelwaarde zou € 24,95 bedragen.) Het heeft een oplage van 300.000. Bij het spel zitten standaard 15 kaarten bij het spel zodat er direct gespeeld kan worden. De overige 135 kaartjes, (met foto’s van olympische helden en achterop een gerelateerde vraag), moeten gespaard worden. Dat kan door Unilever-actieproducten te kopen. Ook krijgen klanten een set van drie spelkaartjes bij iedere € 10 aan boodschappen. Er worden 90 miljoen kaartjes in omloop gebracht. Dat aantal voorziet in ruim twee keer het benodigde aantal om alle spellen te completeren.

related partner content for mobile comes here

De portretrechten van Olympische sporters liggen bij Unilever. In gesprek met PLUS werd het idee geboren om een spel te laten ontwikkelen door Identity Games, dat ook het prijswinnende Wild Life DVD Bordspel ontwikkelde.

'Unilever zag in PLUS een sterke partner voor deze promotie. Het heeft in het verleden bewezen van dergelijke acties een succes te kunnen maken, voetbalplaatjes en Anubis-knikkers sparen bijvoorbeeld’, zegt Fleur van Bruggen, woordvoerder van Unilever, 'PLUS heeft een heel loyale, lokale klantenbasis, goed voor spaaracties'. De consument zal de promotie als een PLUS-actie zien. ‘Het is ons er niet om te doen om Unilever als afzender van de actie te profileren.’

‘Natuurlijk staat niet heel Nederland na het spelen van het spel op het sportveld, het is onderdeel van wat Unilever doet. Calvé heeft een partnership met de KNVB, en we hebben bijvoorbeeld Buitenspelen met OMO. Maar het spel kan wel interesse wekken voor de sport, dat is een positief effect’, zegt Van Bruggen.

Hebben kaartjes met kogelstootsters uit Letland en hinkstapspringers uit de VS evenveel potentieel als voetbalkaartjes en Anubis-knikkers? Van Bruggen: ‘Ik weet niet wat voor Olympische helden er op de kaartjes komen te staan. Maar het gaat werken. Sparen werkt, en de Olympische Spelen ook’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in