Top-25 online adverteerders


Aardige cijfers van Nielsen Media zojuist, in aanvulling op de IAB-cijfers. Philips en niet Unilever is de grootste online investeerder.
1. Philips CE 3.7 miljoen
2. KPN 2,9 miljoen
3. Google 2,5 miljoen
4. DSB 2,2 miljoen
5. Microsoft 2,2 miljoen
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor Philips was dit een stijging met 3.300 procent, voor Google met zelfs 3.500 procent. Let wel, display advertising, dus banners en zo. Ook KPN adverteerde voor de helft meer dan in het eerste halfjaar van 2005. DSB (minus 1 procent) en Microsoft (- 4 procent) deden wat minder.
Unilever, met totaal 1,3 miljoen euro, had volgens Nielsen wel een toename met 150 procent, maar haalt de top nog lang niet.
Bovenstaand bericht had er vroeg in de middag moeten staan, maar de site lag een tijdje plat. Inmiddels heeft Nielsen in Amsterdam op m'n verzoek nog meer data verstrekt, tot en met de top 25
6. ABN AMRO Bank
7. Overture Search Services
8 Gsmweb.nl Nederland
9 eBbay
10. Life Fit Centre
11. T-Mobile Netherlands
12. Dell
13. Air France KLM
14. Nationale Postcode Loterij
15. SNS Bank
16. De Telegraaf
17. Midhold
18. Meetic
19. Unilever Home & Personal Care
20. Tele2
21. Match.com
22. ING Bank
23. Renault Nissan Nederland
24. NVM (Funda)
25. Wehkamp
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid