Overslaan en naar de inhoud gaan

Top-25 online adverteerders

Aardige cijfers van Nielsen Media zojuist, in aanvulling op de IAB-cijfers. Philips en niet Unilever is de grootste online investeerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aardige zojuist, in aanvulling op de . Philips en niet Unilever is de grootste online investeerder.

related partner content for mobile comes here

1. Philips CE 3.7 miljoen
2. KPN 2,9 miljoen
3. Google 2,5 miljoen
4. DSB 2,2 miljoen
5. Microsoft 2,2 miljoen

Voor Philips was dit een stijging met 3.300 procent, voor Google met zelfs 3.500 procent. Let wel, display advertising, dus banners en zo. Ook KPN adverteerde voor de helft meer dan in het eerste halfjaar van 2005. DSB (minus 1 procent) en Microsoft (- 4 procent) deden wat minder.

Unilever, met totaal 1,3 miljoen euro, had volgens Nielsen wel een toename met 150 procent, maar haalt de top nog lang niet.

Bovenstaand bericht had er vroeg in de middag moeten staan, maar de site lag een tijdje plat. Inmiddels heeft Nielsen in Amsterdam op m'n verzoek nog meer data verstrekt, tot en met de top 25

6. ABN AMRO Bank
7. Overture Search Services
8 Gsmweb.nl Nederland
9 eBbay
10. Life Fit Centre
11. T-Mobile Netherlands
12. Dell
13. Air France KLM
14. Nationale Postcode Loterij
15. SNS Bank
16. De Telegraaf
17. Midhold
18. Meetic
19. Unilever Home & Personal Care
20. Tele2
21. Match.com
22. ING Bank
23. Renault Nissan Nederland
24. NVM (Funda)
25. Wehkamp

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in