Overslaan en naar de inhoud gaan

Telco’s missen innovatiekansen

Europese telecombedrijven hebben niet in de gaten wat de kern van hun probleem is: hun focus op fusies en acquisities. Door het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bron van alle telecommalaise is het verouderde verticale integratiemodel, aldus Forrester analist Lars Godell. In andere branches, zoals de computerindustrie, is de desintegratie al begonnen. Vanuit technologisch oogpunt is dat zinnig, omdat alleen op die manier geïntegreerde oplossingen voor de gebruiker kunnen ontstaan. Horizontale integratie zou kosten besparen, prijzen transparant maken en een einde maken aan het eindeloos gesteggel over transferprijzen.

related partner content for mobile comes here

De switch van verticaal naar horizontaal zal niet van de ene op de andere dag plaatsvinden, voorspelt Forrester, maar in drie fasen. Fase 1, 2001 - 2002, wordt een periode van innovatie waarin de eerste stappen naar horizontale integratie zichtbaar worden. Fase 2, 2003 - 2004, worden de teruglopende winsten voor mobiele operators voelbaar, er komen nieuwe aanbieders die mobiel, vast en internet combineren - de grote spelers komen danig onder vuur te liggen. In de derde fase, 2005 - 2010, vallen de huidige operators uiteen. De lasten van het managen van drie aparte business worden uiteindelijk te zwaar; er ontstaat een nieuwe vloedgolf aan deals.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in