Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma: omzet stijgt, resultaat daalt

Het eerste kwartaal van 2012 realiseert Sanoma een omzetstijging van 2,5 procent. Het bedrijfsresultaat daalt met 41 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet van het Finse uitgeversconcern Sanoma bedraagt in het eerste kwartaal van 2012 544 miljoen euro. Dat is 2,5 procent meer in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De stijging hangt samen met de overname van SBS in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Het daalde daarentegen met 41 procent. Vorig jaar was dat nog 26,3 miljoen euro, nu bedraagt het 15,9 miljoen euro.

De toelichting van topman Harri-Pekka Kaukonen: ‘De reclameomzet groeide aanzienlijk ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De daling van reclame in gedrukte media werd gecompenseerd door groei in tv en online. De tv-activiteiten in Finland en België waren solide en de verbetering van de Nederlandse tv-activiteiten verlopen volgens plan.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in