Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking Academie voor Overheidscommunicatie en ROI

De Academie voor Overheidscommunicatie en ROI Opleiding, Coaching & Advies gaan een strategisch samenwerkingsverband aan voor het opleiden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Academie voor Overheidscommunicatie richt zich op het professionaliseren van de communicatie door de overheid. Niet alleen voor communicatieprofessionals, maar ook voor niet-communicatieprofessionals. Om deze laatste groep goed te kunnen trainen in hun communicatietaak gaat de academie deze samenwerking met ROI aan.

related partner content for mobile comes here

Het doel is inhoudelijk samenwerken aan de ontwikkeling van opleidingen voor rijksambtenaren op het gebied van communicatie in beleid. ROI gaat deze opleidingen exploiteren, onder naamsverbintenis met de Academie.

De Academie voor Overheidscommunicatie, onderdeel van het ministerie van Algemene Zaken, werkt inmiddels tien jaar aan het professionaliseren van de communicatie door de Rijksoverheid. Dit krijgt vorm in kennisuitwisseling via leernetwerken en bijeenkomsten, een opleidingsaanbod en een kennisbank op het rijksbrede intranet. Daarbij richt de Academie zich primair op de communicatieprofessionals bij het Rijk. “Natuurlijk hebben de niet-communicatieprofessionals ook een taak op het gebied van communicatie,”aldus Paulijn de Bruijne, coördinator van de Academie voor Overheidscommunicatie. “De overeenkomst met ROI geeft ons armslag om – ondanks de sterk gekrompen capaciteit – ook deze rijkscollega’s te ondersteunen.”

De Academie blijft de opleidingen voor de communicatiecollega’s bij het Rijk zelf uitvoeren.

ROI is een opleidingsinstituut voor de publieke sector en beschikt over een breed opleidingsaanbod op het gebied van beleids- en bestuurskunde. Dit aanbod wordt nu uitgebreid met een serie opleidingen op het gebied van beleidscommunicatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in