Overslaan en naar de inhoud gaan

Saaie reclame? Ja graag!

Paul Meijer, reclame legend, gaf vorige week donderdag een inspiratiesessie in Toomler te Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat Meijer weet waar je de inspiratiemosterd haalt werd wel duidelijk door alle geniale voorbeelden van zijn werk. Van tot de , allemaal werk dat reclame meer maakte dan het was. Meijer haalde saai uit de reclame en zette er reuring voor in de plaats.

related partner content for mobile comes here

Na de presentatie van zijn werk werd er gediscussieerd over de toekomst van de reclame. Volgens Meijer is de wereld veranderd. Reclame, als de zogende Droste vrouw, zou tegenwoordig niet meer kunnen. Waardoor dat komt bleef in het luchtledige hangen maar zou het te maken kunnen hebben met de uitdijende samenleving en een kleinburgerlijke controlerende reactie daarop?

Misschien wel. Kijk naar de ‘Porno in het openbaar vervoer’ campagne in Amsterdam die na ongeveer honderd klachten door een gemeenteambtenaar de nek om werd gedraaid. Eén ambtenaar die op basis van een paar mensen, die het woord porno niet kunnen lezen zonder beelden in hun hoofd te krijgen, beslist wat wel of niet goed is voor het volk. Meer bewijs is niet nodig, case closed. Reuring was er wel maar of die nou rendabel was?

Zo sluipt saai en voorzichtigheid dus weer terug in de reclame en de adverteerders pakken dit op. Ze zijn bang geworden om op te vallen. Wat zegt u? Ja, u hoort het goed ze zijn bang geworden om op te vallen. Reclame op z’n kop. Eén groep spint garen bij deze ontwikkeling en dat zijn de saaie reclamemakers. Benieuwd hoe zij zich met saaiheid van elkaar gaan onderscheiden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in