Saaie reclame? Ja graag!
Dat Meijer weet waar je de inspiratiemosterd haalt werd wel duidelijk door alle geniale voorbeelden van zijn werk. Van zes springende Mazda dwergen tot de zogende Droste moeder, allemaal werk dat reclame meer maakte dan het was. Meijer haalde saai uit de reclame en zette er reuring voor in de plaats.
Na de presentatie van zijn werk werd er gediscussieerd over de toekomst van de reclame. Volgens Meijer is de wereld veranderd. Reclame, als de zogende Droste vrouw, zou tegenwoordig niet meer kunnen. Waardoor dat komt bleef in het luchtledige hangen maar zou het te maken kunnen hebben met de uitdijende samenleving en een kleinburgerlijke controlerende reactie daarop?
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaMisschien wel. Kijk naar de ‘Porno in het openbaar vervoer’ campagne in Amsterdam die na ongeveer honderd klachten door een gemeenteambtenaar de nek om werd gedraaid. Eén ambtenaar die op basis van een paar mensen, die het woord porno niet kunnen lezen zonder beelden in hun hoofd te krijgen, beslist wat wel of niet goed is voor het volk. Meer bewijs is niet nodig, case closed. Reuring was er wel maar of die nou rendabel was?
Zo sluipt saai en voorzichtigheid dus weer terug in de reclame en de adverteerders pakken dit op. Ze zijn bang geworden om op te vallen. Wat zegt u? Ja, u hoort het goed ze zijn bang geworden om op te vallen. Reclame op z’n kop. Eén groep spint garen bij deze ontwikkeling en dat zijn de saaie reclamemakers. Benieuwd hoe zij zich met saaiheid van elkaar gaan onderscheiden?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid