Overslaan en naar de inhoud gaan

Robots, AI en 'tech-savvy' personeel: dit worden de digitale thema's van 2018

Experts voorspellen digitale trends tijdens MarTech 2017
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tijdens het evenement MarTech 2017 in Utrecht kwamen marketeers, CTO’s en vele anderen samen om met elkaar te praten over de toekomst van digitale marketing. Adformatie vroeg de sprekers en bezoekers naar hun voorspellingen voor volgend jaar.

related partner content for mobile comes here

Tech-savvy werknemers gezocht


Janne Marie van Vlastuin (Bavaria) ziet uitdagingen voor merken op het gebied van personeelsbeleid. 'Een belangrijke uitdaging is het juiste personeel aantrekken. Dat zijn hoger opgeleide mensen, tech-savvy, die de vertaalslag kunnen maken van de buiten- naar de binnenwereld.' Volgens Van Vlastuin zijn deze mensen schaars en moet je als bedrijf echt je best doen om ze aan te trekken en te behouden.

Janne Marie van Vlastuin (Bavaria) ziet uitdagingen voor merken op het gebied van personeelsbeleid. 'Een belangrijke uitdaging is het juiste personeel aantrekken. Dat zijn hoger opgeleide mensen, tech-savvy, die de vertaalslag kunnen maken van de buiten- naar de binnenwereld.' Volgens Van Vlastuin zijn deze mensen schaars en moet je als bedrijf echt je best doen om ze aan te trekken en te behouden.

'Klaar met banners'
Ernesto Spruyt (Tunga) denkt dat 'shoppable content' de trend wordt. Hiermee bedoelt hij dat relevante artikelen, foto's of video's direct verbonden zijn met producten van online verkopers. Bekijk hier een aantal mooie voorbeelden. Spruyt: 'Consumenten zijn klaar met bannering en andere reclame op websites. Dus wat je zult zien is dat je veel makkelijker ter plekke transacties kunt doen.'

Verder denken marketeers dat 2018 het jaar wordt van chatbots en kunstmatige intelligentie. Hoewel er nog talloze voorbeelden zijn van 'domme' chatbots, ontwikkelt de techniek razendsnel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in