‘Reclamebestedingen 23 procent gegroeid’
Het Nederlandse bedrijfsleven besteedde het afgelopen jaar 23 procent meer aan reclame. In totaal waren de bestedingen 4,2 miljard euro,…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
BBC De Media en Reclame Bank becijferde dit in opdracht van het blad MarketingTribune. Vooral de tv-bestedingen groeiden hard: bijna een kwart meer naar 1,9 miljard euro. Radiozenders kregen afgelopen jaar 18 procent meer binnen uit reclame-inkomsten, terwijl de kranten een plus van 13 procent noteerden. De dagbladen hebben in de tweede helft van het jaar baat gehad bij de prijzenoorlog die supermarkten voeren.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Unilever Bestfoods bleef in 2003 de belangrijkste adverteerder. Het concern besteedde 83,4 miljoen euro aan reclame. Procter & Gamble is tweede, met 80 miljoen euro aan uitgaven. KPN is drie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid