Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank en N=5 beëindigen relatie

Rabobank: 'De markt vraagt om andere communicatie. Daarvoor is wat betreft Rabobank een ander samenwerkingsmodel en een andere koers nodig.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rabobank en N=5 ontbinden hun contract. In een gezamenlijk persbericht melden zij dat in goed onderling overleg te hebben besloten. &;De samenwerking heeft vijf jaar geduurd en verliep naar tevredenheid.&;

related partner content for mobile comes here

Rabobank zegt dat het op dit moment voor enorme veranderingen staat met klanten die anders gaan bankieren en een markt die vraagt om andere communicatie. &;Daarvoor is wat betreft Rabobank een ander samenwerkingsmodel en een andere koers nodig.  De uitgangspunten die daarbij zijn geschetst passen niet bij de visie en werkwijze van N=5.&;

In een reactie aan Adformatie geeft Marie-Christine Reusken, woordvoerder Rabobank, iets meer achtergrond bij het scheiden der wegen. &;Wat een ander samenwerkingsmodel precies moet inhouden is op het moment onderwerp van intern beraad. Vier uitgangspunten staan daarbij centraal: focus op creatie, openheid en samenwerking tussen alle partijen in de de keten, transparantie en resultaatgerichtheid en rechtstreekse contractering van producenten.&;

Vooral het laatste uitgangspunt is interessant te noemen. Rabobank wil de &;middle man&; in de keten ertussenuit hebben en direct zaken doen met productiebedrijven. Dat is een beweging (zie artikel uit het printarchief van Adformatie: &;&;) die al enige tijd zichtbaar is, maar gemeengoed is het nog niet.

Op de vraag of die uitgangspunten in de relatie tussen Rabobank en N=5 onvoldoende uit de verf kwamen, reageert Reusken ontkennend. &;De nieuwe uitgangspunten doen niets af aan de tevredenheid over N=5.&;

Reusken voegt toe dat Rabobank op zoek is naar een optimale samenhang tussen massamediale activiteiten, publieke conversatie en netwerken en één-op-ééncommunicatie.

Met de vertrouwenscrisis waar - ook - Rabobank zich in bevindt, en de daarbij behorende communicatievraagstukken heeft het beëindigen van de bureauklantrelatie niets te maken, benadrukt Reusken: &;Dat soort vraagstukken zijn hierbij helemaal niet aan de orde. Het gaat om veranderend klantgedrag.&;

Rabobank kondigt aan zich te gaan oriënteren op nieuwe samenwerkingspartners. N=5 zegt vanaf april beschikbaar te zijn voor nieuwe samenwerkingen in de financiële sector.

Meer uitgebreide verslaggeving volgt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in