PwC: nieuwe overnames in mediawereld
Dat blijkt uit het laatste rapport Media Insights van PricewaterhouseCoopers Corporate Finance. Deze voorspelling vloeit voort uit de verbeteringen in de markt in 2003, met name in de tweede helft van dat jaar. Toen waren er 50 overnametransacties met een gezamenlijke waarde van meer dan 10 miljard euro. Onder invloed van het algemene marktherstel durfden ondernemingen weer op overnamepad te gaan.
Over het hele jaar 2003 steeg de waarde van de transacties sterk van 11,5 miljard in 2002 naar 16,8 miljard. Maar het aantal transacties groeide minder snel: van 78 naar 85.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaGemeten naar de waarde van de transacties vond de meeste activiteit in 2003 plaats in de Europese uitgeverswereld; hier werden 38 transacties aangegaan voor in totaal 10 miljard euro.
Participatiemaatschappijen spelen een steeds belangrijkere rol in de consolidatie van de Europese mediawereld en waren vorig jaar betrokken bij 23 transacties, een kwart van alle Europese overnametransacties in de mediasector in 2003.
PricewaterhouseCoopers verwacht verder dat de reclame-uitgaven in de Verenigde Staten dit jaar hetzelfde niveau halen als in 2003. Tv- en radioproducties zullen naast een breed scala van uitgeversactiviteiten in 2004 waarschijnlijk de beste overnamekansen blijven bieden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid