Overslaan en naar de inhoud gaan

PwC: nieuwe overnames in mediawereld

Het vertrouwen in de Europese mediasector blijft in 2004 voortduren. Er komen meer dan 100 fusies en overnames, waarmee naar verwachting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het laatste rapport Media Insights van PricewaterhouseCoopers Corporate Finance. Deze voorspelling vloeit voort uit de verbeteringen in de markt in 2003, met name in de tweede helft van dat jaar. Toen waren er 50 overnametransacties met een gezamenlijke waarde van meer dan 10 miljard euro. Onder invloed van het algemene marktherstel durfden ondernemingen weer op overnamepad te gaan.

related partner content for mobile comes here

Over het hele jaar 2003 steeg de waarde van de transacties sterk van 11,5 miljard in 2002 naar 16,8 miljard. Maar het aantal transacties groeide minder snel: van 78 naar 85.

Gemeten naar de waarde van de transacties vond de meeste activiteit in 2003 plaats in de Europese uitgeverswereld; hier werden 38 transacties aangegaan voor in totaal 10 miljard euro.

Participatiemaatschappijen spelen een steeds belangrijkere rol in de consolidatie van de Europese mediawereld en waren vorig jaar betrokken bij 23 transacties, een kwart van alle Europese overnametransacties in de mediasector in 2003.

PricewaterhouseCoopers verwacht verder dat de reclame-uitgaven in de Verenigde Staten dit jaar hetzelfde niveau halen als in 2003. Tv- en radioproducties zullen naast een breed scala van uitgeversactiviteiten in 2004 waarschijnlijk de beste overnamekansen blijven bieden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in