Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-stunt van Coolblue scoorde de meeste buzz in 2015

Onderzoek van Buzzcapture naar media-aandacht voor retailmerken
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De van Coolblue over een zogenmaamde overname heeft het afgelopen jaar de meeste buzz opgeleverd. Dat blijkt uit een analyse van Buzzcapture dat welke retailers de meeste media-aandacht hebben gescoord vorig jaar. 

related partner content for mobile comes here

Sinterklaas bestaat

Begin december was Twitter in rep en roer door overnamegeruchten rondom  Coolblue. In de middag belegde Coolblue een persconferentie waarin Sinterklaas als koper werd gepresenteerd. De stunt werd massaal gedeeld en het online volume is in het afgelopen jaar bij geen enkel merk zó hoog geweest. Het filmpje is 2,6 miljoen keer weergegeven op een Facebook-tijdlijn.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Hoe doen andere merken het volgens Buzzcapture? Van de grote online retailers gaan de meeste berichten over Bol.com. Coolblue en Wehkamp volgen op gepaste afstand, maar hebben structureel veel meer online volume dan merken als Fonq en Conrad. De laatste merken hebben relatief veel minder engagement dan de andere spelers. Bol.com piekte online juist de week van kerst door Playstation-winacties en door het nieuws dat het merk de drukste dag ooit had gehad.

Opmerkelijk is dat geen enkele retailer de term ‘Zwarte Piet’ op de eigen socialemediakanalen noemde in de decembermaand.   

Wehkamp scoort veel engagement op sociale media dankzij winacties op Facebook.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in