
Eerder was Parkes head of digital strategy van WCRS in Londen. Parkes neemt de strategische leiding over de meeste klanten van AKQA met allereerst de nadruk op Heineken. De benoeming van Parkes is onderdeel van ambitieuze plannen die AKQA heeft met het kantoor in Amsterdam, dat in 2007 werd geopend. Daarover wordt nog niet meer prijs gegeven dan deze opmerking van Parkes: ‘Ik wil helpen het kantoor in Amsterdam te transformeren tot de parel in de kroon van het AKQA-netwerk.’
Voorafgaand aan WCRS werkte Parkes bij DDB en BBH in Londen. Hij won onder meer een Britse Effie voor de Marmite Love/Hate campagne in 2002. In 2005 lanceerde hij het Audi TV-kanaal en had hij de leiding bij de ontwikkeling van de lanceringsstrategie voor de Audi RS4. Het Amerikaanse, veelbekroonde en onafhankelijke bureaunetwerk AKQA opende in 2007 de eerste Europese vestiging in Amsterdam en vorig jaar maart de tweede in Berlijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee