Overslaan en naar de inhoud gaan

Opmars huismerken gaat door

De omzet van huismerken in supermarkten blijft groeien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktaandeel ligt inmiddels op iets meer dan 23 procent blijkt uit nieuwe cijfers van marktonderzoeker Nederland, zo meldde het gisteren.

related partner content for mobile comes here

Sinds het begin van de supermarktoorlog in oktober 2003, is het aandeel van eigen merken met circa vier procent gestegen.
In geld komt dat overeen met een slordige één miljard euro. Dit bedrag hebben de A-merken aan omzet moeten inleveren.

Huismerkkenner Koen de Jong in het AD: 'De supers hebben het aanbod inderdaad enorm vergroot. In die zin is de groei aanbod-gedreven. En doordat supers meer aan het huismerk verdienen dan aan A-merken, krijgen de eigen merken ook een mooiere plek op het schap; op oog- en grijphoogte. Dat bevordert natuurlijk de verkoop.'

Retaildeskundige Frank Quix relativeert de juichstemming over huismerken. 'Bij blind proeven van cola kwamen ooit huismerken qua smaak het beste uit de bus maar toen de test mét flessen werd uitgevoerd, vonden mensen Coca-Cola opeens het lekkerst. Dus een merk is wel degelijk belangrijk. Een supermarkt die geen Coca-Cola verkoopt, is geen supermarkt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in