Overslaan en naar de inhoud gaan

Live uit Cannes : nog meer prijzen (2)

Door gastblogger Sicco Beerda
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het feest is begonnen in Cannes. Talloze feesten zeuren om aandacht en als Cyberjury kunnen we eindelijk meedoen: prettige bijkomstigheid is dat je als jurylid overal een graag geziene gast bent. Het kaste systeem van reclame wereld?. Leuk voor een week.

related partner content for mobile comes here

Twee uur geleden hebben we zes dagen jureren afgesloten met lange discussies over de Grand Prix. De voorspelbare dilemma's over de kracht van virale fims en of dat nu wel of niet interactief werk is. Zelf denk ik dat het niet aan de interactieven is voorbehouden om virale films te verzinnen, die kunnen overal vandaan komen. Ik denk dat de interactieve bureaus beter de virale mechanismes kunnen claimen en virale content lekker aan het toeval moeten overlaten.

Overmorgen mag ik eindelijk vrij over het werk en de jurering praten.
Dan heeft iedereen op het podium gestaan en zullen we weten of de langste cyber shortlist ooit ook tot een goede Nederlandse oogst heeft geleid.
Waarbij ik er van overtuigd ben dat we hier meer werk op de shortlist hadden kunnen hebben. De kwaliteit van sommige cases bij de Spinawards had hier niet misstaan, mits goed gepresenteerd. Ook bij Cyber geldt namelijk helaas dat sterk visueel werk het wint van de slimme strategie of de resultaten.

Volgend jaar meer Nederlandste beeld-grappen en interactie-grollen, met name in de banner categorie kom je dan een heel eind, zo bewijzen ook dit jaar de Braziliaanse bureaus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in