Live uit Cannes : nog meer prijzen (2)


Het feest is begonnen in Cannes. Talloze feesten zeuren om aandacht en als Cyberjury kunnen we eindelijk meedoen: prettige bijkomstigheid is dat je als jurylid overal een graag geziene gast bent. Het kaste systeem van reclame wereld?. Leuk voor een week.
Twee uur geleden hebben we zes dagen jureren afgesloten met lange discussies over de Grand Prix. De voorspelbare dilemma's over de kracht van virale fims en of dat nu wel of niet interactief werk is. Zelf denk ik dat het niet aan de interactieven is voorbehouden om virale films te verzinnen, die kunnen overal vandaan komen. Ik denk dat de interactieve bureaus beter de virale mechanismes kunnen claimen en virale content lekker aan het toeval moeten overlaten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Overmorgen mag ik eindelijk vrij over het werk en de jurering praten.
Dan heeft iedereen op het podium gestaan en zullen we weten of de langste cyber shortlist ooit ook tot een goede Nederlandse oogst heeft geleid.
Waarbij ik er van overtuigd ben dat we hier meer werk op de shortlist hadden kunnen hebben. De kwaliteit van sommige cases bij de Spinawards had hier niet misstaan, mits goed gepresenteerd. Ook bij Cyber geldt namelijk helaas dat sterk visueel werk het wint van de slimme strategie of de resultaten.
Volgend jaar meer Nederlandste beeld-grappen en interactie-grollen, met name in de banner categorie kom je dan een heel eind, zo bewijzen ook dit jaar de Braziliaanse bureaus.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid