Nieuwe VROM campagne: Nederland gaat voor een beter klimaat
De campagne laat zien dat duurzaam handelen voor de overheid en veel bedrijven al heel gewoon is en VROM wil laten zien dat milieuvriendelijk handelen geld bespaart. Zo denkt het ministerie mensen aan te sporen tot klimaatvriendelijk gedrag. Op radio en televisie zijn vanaf vandaag regelmatig commercials te horen en te zien.
Op de campagnesite roept VROM iedereen op ideeën, ervaringen en beeld te plaatsen zodat duurzaam leven en ondernemen in Nederland de gewoonste zaak van de wereld wordt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNederland gaat voor een beter klimaat leunt op drie pijlers, te weten: mensen uitnodigen milieuvriendelijk te handelen; zichtbaar maken dat de overheid en bedrijven al veel duurzame activiteiten ondernemen en mensen inspireren zich in te zetten voor een beter klimaat.
Partners van VROM voor de campagne zijn de gemeenten Rotterdam, Breda en onder andere de bedrijven TNT, de Nederlandse Spoorwegen. De campagne loopt tot eind 2009. Bron: VROM
Mooi hoor. Een echte campagne om te komen tot een beter klimaat. Nou dacht ik eigenlijk dat die campagne al jaren liep.
De HIER campagne bedoel ik dan. Ik heb de nieuwe campagnesite van VROM even bekeken en ook hier kunt u aangeven wat u allemaal doet voor een beter klimaat, ook hier kunt u tips achterlaten en ook hier staan goede voorbeelden.
Ik zou zeggen samenvoegen die initiatieven. Dat kan alleen maar versterkend werken. Aan HIER doen slechts 25.000 Nederlanders mee en dat lijkt mij een erg mager resultaat na al het campagnegeweld van HIER dat we al hebben gehad.
De huidige HIER campagne die nu door het land nodigt Nederlanders per straat uit om een waar Klimaatstraatfeest te beginnen. De eerste resultaten: er doen 800 straten mee.
De centrale vraag bij al deze campagnes is: krijgen de overheid en daarmee samenwerkende organisaties de Nederlander aan de energiebesparing.
De vormgeving kan mij niet echt bekoren en de mogelijkheden om foto's, video's en teksten te uploaden zijn bijzonder mager. Overzichtelijk is het nu nog wel, maar hoe zal dat zijn als er veel meer op de site staat.
De informatie achter de menuknoppen is wel heel erg mager. We zullen er maar van uit gaan dat dat op termijn nog zal worden aangevuld en dus verbeterd.
Tenslotte is het opvallend dat het ministerie van VROM bij deze campagne samenwerkt met het bedrijfsleven.
Zie:
Nederland gaat voor een beter klimaat
HIER
Klimaatstraatfeest
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid