Overslaan en naar de inhoud gaan

Halt richt vuurwerkcampagne ook op ouders

De nieuwe vuurwerkcampagne van bureau Halt richt zich dit jaar nadrukkelijker op ouders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als jongeren naar het voorgezet onderwijs gaan, wordt het voor ouders moeilijker om hen in de gaten te houden. Maar ook met kinderen die nog op de basisschool zitten, is het nodig om goede afspraken tussen ouders en kinderen te maken, vindt Halt.

related partner content for mobile comes here

Het blijkt dat de meeste kinderen in klas 1 en 2 van het voorgezet onderwijs de gevaren en regels van vuurwerk wel kennen, maar dat voorlichting nodig blijft. De Halt-campagne richt zich dan ook met name op hun manier van omgaan met vuurwerk. 'Denk aan je eigen veiligheid en die van omstanders en probeer overlast te voorkomen', zo luidt de boodschap.

Halt biedt scholen en gemeenten brieven aan die zij aan ouders kunnen versturen of meegeven. Rond de jaarwisseling 2007-2008 werden elfhonderd mensen met vuurwerkletsel behandeld op de spoedeisende hulp van ziekenhuizen. Ruim 40 procent van de slachtoffers was jonger dan 15 jaar. 15 procent was tussen de 15 en 19 jaar (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in