Overslaan en naar de inhoud gaan

New York Pizza-campagne haakt in op stereotiepe sekseverschil

De hoofdrolspeler verkiest een pizza boven de ovenschotel van zijn vrouw.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne werd bedacht door de .

related partner content for mobile comes here

In de film bestelt de man des huizes een pizza, terwijl zijn vrouw al een ovenschotel had bereid. Zij stelt daarom een ultimatum: &;de pizza eruit, of ik?&;, en in het daaropvolgende shot staat de vrouw buiten de deur.

&;We moesten een concept bedenken waarmee we zowel in korte tijd een verhaal vertellen, als de aanbieding van New York Pizza communiceren,&; aldus Edward Bardoul, creatief directeur bij Maatschap voor Reclame.

Bardoul: &;Voor ons zat de creatieve uitdaging dan ook in de tijdsdruk. Met slechts vijftien seconden heb je weinig tijd om een hele lange mop te vertellen, maar het draait bij comedy vooral om de timing van een grap. Door die tijdsdruk hadden we ook minder tijd voor de aanbieding en merkkoppeling, maar uiteindelijk zijn we erin geslaagd om onze boodschap "optimaal" te communiceren.&;

;Ovenschotel&; New York Pizza Afhalen 4,99 reclame 2015

Credits
Bureau: Maatschap voor Reclame
Creatie: Karel Beijen, Edward Bardoul
Regie: Edward Bardoul
DOP: Gabor Deak
Verantwoordelijk bij de klant: Philippe Vorst, Jorine Sieperda
Productie: Sanne Rosinga
Edit, post-productie en geluid: The Ambassadors 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in