Merknaam Lotto zichtbaarder in de sport


Een voorstel daartoe werd dinsdag tijdens een extra algemene ledenvergadering van sportkoepel NOC*NSF aangenomen. Vanuit de sport werden de afgelopen maanden gesprekken gevoerd met de kansspelenorganisatie. De Lotto gaf daarbij aan graag iets terug te zien. 'We hebben samen gekeken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de Lotto meer lootjes verkoopt zodat de afdracht naar de sport ook groter wordt’, zei Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF.
Het is de bedoeling dat bonden de komende jaren op vrijwillige basis een deel van de marketingrechten overdragen aan de Lotto. Het gokbedrijf wil zichzelf terugzien op bijvoorbeeld kleding, briefpapier, in bondsbladen en op de website van sportbonden. Dat moet leiden tot meer bekendheid en stijging van de omzet. In ruil profiteren bonden mee. De komende 2 jaar gaat 70 procent van de meeropbrengst naar de bonden die aan het initiatief meewerken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid