Overslaan en naar de inhoud gaan

Merknaam Lotto zichtbaarder in de sport

Zo’n 52 miljoen euro keerde de Lotto het afgelopen jaar uit aan de sport. Dat bedrag kan toenemen, zeker als de sportbonden bereid zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een voorstel daartoe werd dinsdag tijdens een extra algemene ledenvergadering van sportkoepel NOC*NSF aangenomen. Vanuit de sport werden de afgelopen maanden gesprekken gevoerd met de kansspelenorganisatie. De gaf daarbij aan graag iets terug te zien. 'We hebben samen gekeken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de Lotto meer lootjes verkoopt zodat de afdracht naar de sport ook groter wordt’, zei Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF.

related partner content for mobile comes here

Het is de bedoeling dat bonden de komende jaren op vrijwillige basis een deel van de marketingrechten overdragen aan de Lotto. Het gokbedrijf wil zichzelf terugzien op bijvoorbeeld kleding, briefpapier, in bondsbladen en op de website van sportbonden. Dat moet leiden tot meer bekendheid en stijging van de omzet. In ruil profiteren bonden mee. De komende 2 jaar gaat 70 procent van de meeropbrengst naar de bonden die aan het initiatief meewerken.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in