Merk bouwen is geen kwestie van veel geld
De meeste bedrijven lijken ervan uit te gaan dat merkwaarde vanzelf groeit als je er maar genoeg geld tegenaan smijt. Niets is minder waar, aldus Sutherland. Om maar eens wat te noemen: het succesvol afhandelen van klachten van klanten levert toch veel meer op dan welke dure reclamecampagne ook? Zo zijn er talloze andere voorbeelden van kleine (lees: goedkope) acties die grote gevolgen hebben voor de reputatie van een merk of bedrijf: de snelheid waarmee een website is te downloaden, de manier waarop telefonisch contact wordt afgehandeld, een mooi lettertype op de verpakking van een product, een gratis aardigheidje voor de klant.
Allemaal Unique Defining Gestures, triviale dingetjes die nou net het verschil maken tussen jouw merk en dat van de concurrent. Woorden zijn daarbij meestal niet zo belangrijk. Of zoals een collega van Sutherland het stelt: ‘De meeste mensen maken de fout te denken dat reclame moet draaien om communicatie. Dat klopt niet. Het moet gaan om daden, acties die recht doen aan jouw merk.
<#FONT SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid