Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk bouwen is geen kwestie van veel geld

Een merk bouwen is geen kwestie van grote gebaren, betoogt OgilvyOne-directeur Rory Sutherland. De reputatie van merken hangt vaak af van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste bedrijven lijken ervan uit te gaan dat merkwaarde vanzelf groeit als je er maar genoeg geld tegenaan smijt. Niets is minder waar, aldus Sutherland. Om maar eens wat te noemen: het succesvol afhandelen van klachten van klanten levert toch veel meer op dan welke dure reclamecampagne ook? Zo zijn er talloze andere voorbeelden van kleine (lees: goedkope) acties die grote gevolgen hebben voor de reputatie van een merk of bedrijf: de snelheid waarmee een website is te downloaden, de manier waarop telefonisch contact wordt afgehandeld, een mooi lettertype op de verpakking van een product, een gratis aardigheidje voor de klant.
Allemaal Unique Defining Gestures, triviale dingetjes die nou net het verschil maken tussen jouw merk en dat van de concurrent. Woorden zijn daarbij meestal niet zo belangrijk. Of zoals een collega van Sutherland het stelt: ‘De meeste mensen maken de fout te denken dat reclame moet draaien om communicatie. Dat klopt niet. Het moet gaan om daden, acties die recht doen aan jouw merk.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in