Jamin stoort zich aan titel boek Groenteman


Volgens snoepketen Jamin heeft Hanneke Groenteman zonder toestemming het
merk Jamin in de titel van haar boek misbruikt en is dat in strijd met de Merkenwet. Dat bevestigde zaterdag directeur M. Koster.
Jamin eist in een brief aan De Bezige Bij dat de uitgeverij de titel wijzigt en het merk 'Jamin'
daarin verwijderd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De Jamin-directeur noemt het vreemd en niet netjes dat
Groenteman het merk Jamin in de titel heeft gebruikt zonder afspraken te maken.
In het boek 'Doorzakken bij Jamin' vertelt Groenteman over haar gewichtsproblemen en de manier waarop zij geprobeerd heeft die het hoofd te bieden. Volgens Koster wordt in de snoepwinkels door klanten naar het boek
gevraagd.
Directeur R. Ammerlaan van de Bezige Bij zei dat de uitgeverij met haar advocaat een passende reactie voorbereid. Ammerlaan liet al wel weten 'verbaasd' te zijn over de eis van de snoepketen. 'De naam Jamin hoort volgens ons bij het normaal taalgebruik op straat. Zij hebben die naam er zelf bij het publiek willen in boren. Ik zie niet in wat er negatief aan de titel is.' (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid