Overslaan en naar de inhoud gaan

Jamin stoort zich aan titel boek Groenteman

Jamin Winkelbedrijf stoort zich aan de titel van het boek 'Doorzakken bij Jamin' van Hanneke Groenteman en wil dat uitgeverij Bezige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jamin eist in een brief aan De Bezige Bij dat de uitgeverij de titel wijzigt en het merk 'Jamin'
daarin verwijderd.

De Jamin-directeur noemt het vreemd en niet netjes dat
Groenteman het merk Jamin in de titel heeft gebruikt zonder afspraken te maken.
In het boek 'Doorzakken bij Jamin' vertelt Groenteman over haar gewichtsproblemen en de manier waarop zij geprobeerd heeft die het hoofd te bieden. Volgens Koster wordt in de snoepwinkels door klanten naar het boek
gevraagd.

Directeur R. Ammerlaan van de Bezige Bij zei dat de uitgeverij met haar advocaat een passende reactie voorbereid. Ammerlaan liet al wel weten 'verbaasd' te zijn over de eis van de snoepketen. 'De naam Jamin hoort volgens ons bij het normaal taalgebruik op straat. Zij hebben die naam er zelf bij het publiek willen in boren. Ik zie niet in wat er negatief aan de titel is.' (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in