Overslaan en naar de inhoud gaan

Mazda lanceert nieuwe campagne

Mazda lanceert zijn nieuwe campagne die leunt op de merkhistorie. Eddy Greenwood, een van de drijvende krachten achter Amazing Mazda, is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mazda heeft op de Autosalon van Genève 2011 een nieuwe multi-channel merkcampagne gelanceerd die het verhaal van Mazda vertelt met behulp van de nieuwe media. De eerste uitingen zijn te vinden op de en de die een beeld geven van de geheimen achter het Japanse merk. In Nederland gaat de campagne op 14 maart van start, eerst exclusief op Discovery Channel en later ook via andere media.

related partner content for mobile comes here

Mazda wil met de campagne laten zien hoe het kan dat een relatief kleine autoproducent invloed kan hebben op de auto-industrie. In één van de video’s op de website vertelt Masahiro Moro, Executive Officer voor Global Sales en Marketing, over hoe het aangaan van de uitdaging van het herbouwen van de stad Hiroshima in 1945 een grote stempel heeft gedrukt op de inwoners, en hoe dat een belangrijk onderdeel is geworden van de ziel van Mazda. Ook legt Takao uit hoe het kan dat Mazda 10 jaar aan een roadster werkte, terwijl niemand die meer maakte en hoe het concept van Jinba Ittai (paard en ruiter als een eenheid) hierin een rol speelde.

Creatief verantwoordelijk voor de campagne is Eddy Greenwood, Executive Creative Director voor Mazda bij JWT in Düsseldorf. Greenwood was ook één van de drijvende krachten achter Mazda’s veel bekroonde Amazing Mazda campagne in Nederland.
“We hebben erg hard gewerkt om de waarheid achter Mazda boven water te krijgen: de mensen, hun verhalen, motieven en ambities. Soms erg emotioneel, soms prachtig intiem. Het zijn de verhalen die deze campagne maken”, aldus Eddy Greenwood over de nieuwe merkcampagne van Mazda.

Massive Music produceerde de muziek voor de campagne.

Flash Player is needed to view videos on this site. Please and come back.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in