Mazda lanceert nieuwe campagne
Mazda heeft op de Autosalon van Genève 2011 een nieuwe multi-channel merkcampagne gelanceerd die het verhaal van Mazda vertelt met behulp van de nieuwe media. De eerste uitingen zijn te vinden op de Europese en de Nederlandse website die een beeld geven van de geheimen achter het Japanse merk. In Nederland gaat de campagne op 14 maart van start, eerst exclusief op Discovery Channel en later ook via andere media.
Mazda wil met de campagne laten zien hoe het kan dat een relatief kleine autoproducent invloed kan hebben op de auto-industrie. In één van de video’s op de website vertelt Masahiro Moro, Executive Officer voor Global Sales en Marketing, over hoe het aangaan van de uitdaging van het herbouwen van de stad Hiroshima in 1945 een grote stempel heeft gedrukt op de inwoners, en hoe dat een belangrijk onderdeel is geworden van de ziel van Mazda. Ook legt Takao uit hoe het kan dat Mazda 10 jaar aan een roadster werkte, terwijl niemand die meer maakte en hoe het concept van Jinba Ittai (paard en ruiter als een eenheid) hierin een rol speelde.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Creatief verantwoordelijk voor de campagne is Eddy Greenwood, Executive Creative Director voor Mazda bij JWT in Düsseldorf. Greenwood was ook één van de drijvende krachten achter Mazda’s veel bekroonde Amazing Mazda campagne in Nederland.
“We hebben erg hard gewerkt om de waarheid achter Mazda boven water te krijgen: de mensen, hun verhalen, motieven en ambities. Soms erg emotioneel, soms prachtig intiem. Het zijn de verhalen die deze campagne maken”, aldus Eddy Greenwood over de nieuwe merkcampagne van Mazda.
Massive Music produceerde de muziek voor de campagne.
Flash Player is needed to view videos on this site. Please download the newest Flash Player and come back.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid