Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers onervaren met social media...

... Maar de meerderheid van de marketeers maakt tegenwoordig op een of andere manier gebruik van social media in hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

... Maar de meerderheid van de marketeers maakt tegenwoordig op een of andere manier gebruik van social media in hun marketingactivitieiten. Favoriete social media van marketeers zijn Twitter en Facebook. Zo vond

related partner content for mobile comes here

Uit hun '2010 Social Media Marketing Industry Report' komt naar voren dat 9 van de 10 marketeers (91 procent) al social media inzetten als onderdeel van hun marketingactiviteiten. Kleinere bedrijven gebruiken het gemiddeld iets meer dan de grotere bedrijven.

65 procent van de ondervraagde marketers maakt zelf nog maar net gebruik van social media: 22 procent nog maar zeer recent, 43 procent niet langer dan een paar maanden. 31 procent gebruikt het al een paar jaar (dat laatste percentage lag op 23 procent in 2009).

Slechts 3 procent heeft nog helemaal geen ervaring met social media, maar is wel van plan het in te zetten voor marketing. Het percentage marketeers dat geen ervaring heeft en het ook niet wil inzetten, ligt op 0 procent.

Marketeers bij b2b bedrijven gebruiken social media al wat langer (79,5 procent meer dan paar maanden) dan hun collega’s bij b2c bedriiven (68,7 procent meer dan paar maanden).

56 procent (een gecombineerd percentage) van de ondervraagde marketers gebruikt social media zes uur of meer per week, waarvan 30 procent 11 uur of meer per week. 12,5 procent gebruikt het meer dan 20 uur per week. De grootste groep (38 procent) doet het iets rustiger aan: 1 tot 5 uur per week. Van deze groep spendeert 43 procent 4 tot 5 uur per week aan social media.

Ervaring heeft invloed op gebruik

De onderzoekers vonden een directe relatie tussen hoe lang marketers zelf gebruik maken van social media en hoeveel tijd ze wekelijks besteden aan social media. Marketeers die net begonnen zijn, besteden 1 uur per week aan social media. Bij marketeers die al een paar maanden ervaring hebben, ligt het aantal uren op 10 per week.

Welke social media worden het meeste ingezet? 88 procent gebruikt Twitter, 87 procent Facebook. LinkedIn vinden we terug op een derde plek, met 78 procent. 70 procent gebruikt weblogs. 61 procent videosites, en slechts 11 procent zet MySpace in.
Mannen-marketeers zetten vaker videosites in dan vrouwen (51,2 procent van de mannen tegenover 42,6 procent van de vrouwen).

Nieuwkomers prefereren Facebook (80 procent), gevolgd door Twitter (71 procent) en LinkedIn (67 procent). Blogs volgen daarna, met 43 procent.
Marketeers die al meer dan een paar maanden actief zijn op social media, geven de voorkeur aan Twitter (92 procent) en Facebook (88 procent).
Marketeers die al een paar jaar actief zijn, twitteren bijna allemaal (96 procent) en zitten op Facebook (91 procent). LinkedIn volgt met 89 procent, blogs met 86 procent.

SocialMediaExaminer.com ondervroeg 1,898 respondenten (98 procent hiervan was ondernemer of in loondienst. 1 procent was student, 1 procent werkloos) via Twitter, Facebook, LinkedIn maar ook via e-mail, gedurende 5 dagen in januari 2010.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in