Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer of the Year 2011: Imme Rog

Imme Rog, managing director van de Nationale Goede Doelen Loterijen is vanavond uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2011. ‘Rog heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jury is overtuigd geraakt van haar invloed op het beleid én haar persoonlijke stempel op het succes. Met name de productvernieuwing in een markt die vaak als eendimensionaal wordt gezien is een prestatie. Met de VriendenLoterij scoorde ze binnen een half jaar een merkbekendheid van 82 procent en 145 duizend nieuwe abonnementen.

related partner content for mobile comes here

De inzet van de marketinginvesteringen is verbeterd doordat het acquisitie/lead generatiemodel is herzien. Rog boekt uitstekende resultaten in een dalende markt die ook nog door regelgeving wordt beperkt.

Tijdschrift voor Marketing: Waarop heeft de afgelopen jaren de focus gelegen in de marketingstrategie?
Imme Rog: ‘We hebben multimediaal een gesegmenteerde werfstrategie geïmplementeerd. Daarbij zijn onder andere de mailvolumes, het aantal poststukken, enorm verkleind. We hebben alleen vorig jaar al 40 procent minder gemaild en meer deelnemers geworven. Slimmere marketing is onze focus.’

De andere twee genomineerden waren Frenkel Denie, marketingmanager van Bavaria en Nils van Dam, senior vice president marketing Unilever Benelux.

Marketeer of the Year is een jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM), Google en USG Capacity.

Lees het hele interview met Imme Rog, plus de interviews met de genomineerden Frenkel Denie en Nils van Dam in het Tijdschrift voor Marketing nummer 6, dat deze week verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in