Marketeer of the Year 2011: Imme Rog


De jury is overtuigd geraakt van haar invloed op het beleid én haar persoonlijke stempel op het succes. Met name de productvernieuwing in een markt die vaak als eendimensionaal wordt gezien is een prestatie. Met de VriendenLoterij scoorde ze binnen een half jaar een merkbekendheid van 82 procent en 145 duizend nieuwe abonnementen.
De inzet van de marketinginvesteringen is verbeterd doordat het acquisitie/lead generatiemodel is herzien. Rog boekt uitstekende resultaten in een dalende markt die ook nog door regelgeving wordt beperkt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Tijdschrift voor Marketing: Waarop heeft de afgelopen jaren de focus gelegen in de marketingstrategie?
Imme Rog: ‘We hebben multimediaal een gesegmenteerde werfstrategie geïmplementeerd. Daarbij zijn onder andere de mailvolumes, het aantal poststukken, enorm verkleind. We hebben alleen vorig jaar al 40 procent minder gemaild en meer deelnemers geworven. Slimmere marketing is onze focus.’
De andere twee genomineerden waren Frenkel Denie, marketingmanager van Bavaria en Nils van Dam, senior vice president marketing Unilever Benelux.
Marketeer of the Year is een jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM), Google en USG Capacity.
Lees het hele interview met Imme Rog, plus de interviews met de genomineerden Frenkel Denie en Nils van Dam in het Tijdschrift voor Marketing nummer 6, dat deze week verschijnt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid