Hoe goed verkoopbaar is een goed product echt?
Je zou verwachten dat er een positief verband is tussen een product met eigenschappen waar consumenten naar vragen, en het daadwerkelijke verkoopresultaat. Maar als je de verkoopdata analyseert, is te zien dat die relatie niet waarneembaar is. Het levert wel interessante inzichten op.
GfK komt daarom met een methode om producten op basis van eigenschappen en verkoopbaarheid ten opzichte van elkaar te positioneren. Toepassing van de methode op werkelijke verkoopresultaten van een productgroep geeft inzicht in additionele variabelen die het verkoopresultaat kunnen verklaren.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaNaast verklarende waarde heeft het model ook voorspellende waarde voor positionering en productontwikkeling. Tot slot komen ook de beperkingen van dit model aan bod.
Download het artikel ‘Waarom producten die goed zouden moeten verkopen, dit niet altijd doen’ (pdf).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid