Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe goed verkoopbaar is een goed product echt?

GfK Retail & Technology onderzocht of er een relatie is tussen de verkoopbaarheid van een product op basis van de eigenschappen, in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je zou verwachten dat er een positief verband is tussen een product met eigenschappen waar consumenten naar vragen, en het daadwerkelijke verkoopresultaat. Maar als je de verkoopdata analyseert, is te zien dat die relatie niet waarneembaar is. Het levert wel interessante inzichten op.

related partner content for mobile comes here

GfK komt daarom met een methode om producten op basis van eigenschappen en verkoopbaarheid ten opzichte van elkaar te positioneren. Toepassing van de methode op werkelijke verkoopresultaten van een productgroep geeft inzicht in additionele variabelen die het verkoopresultaat kunnen verklaren.

Naast verklarende waarde heeft het model ook voorspellende waarde voor positionering en productontwikkeling. Tot slot komen ook de beperkingen van dit model aan bod.

Download het artikel .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in