Overslaan en naar de inhoud gaan

(Maal)tijden veranderen

De attitude van Europeanen tegenover maaltijden verandert, zo blijkt uit onderzoek van Datamonitor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mensen zien maaltijden steeds meer als flexibele ‘tijdsbesteding’. Steeds minder mensen eten maaltijden thuis of met het gezin: ze eten onderweg of aan hun bureau, lunchen in cafés, dineren in restaurants. Ontbijten wordt vaak overgeslagen; lunchen doen de meeste Europeanen nog wel, maar het belang van de lunch neemt af. Het diner wordt iets vaker overgeslagen dan de lunch, maar desondanks als belangrijk gezien. De belangrijkste attitudeverandering is dat vaker buitenshuis wordt gedineerd.
Welke trends voorziet Datamonitor zoal, op basis van deze onderzoeksuitkomsten? Maaltijden zullen steeds meer plaatsmaken voor snacken. De waarde van de ontbijtmarkt gaat (ondanks minder ontbijten) stijgen. De snelste groeier, in markt en aandeel, wordt echter het diner: steeds meer Europeanen verschuiven hun hoofdmaaltijd van lunch naar diner, waardoor de totale dineruitgaven stijgen. Ook de ‘uit eten’-trend zet door.

related partner content for mobile comes here

Naarmate lifestyles hectischer worden zal het hoofdmaal steeds meer verschuiven tussen ontbijt, lunch en diner, om in specifieke behoeften per dag te kunnen voorzien.

De verandering in maaltijdpatronen gaat geleidelijk en levert kansen en bedreigingen op voor retailers, fabrikanten en horeca. Snacks bijvoorbeeld krijgen een belangrijker aandeel in onze dagelijkse voedselinname. Dat vraagt om functionele, gevarieerde en gezonde snacks.

< SIZE=1>bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in