Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemakswinkels wachten gouden tijden

Consumenten krijgen een steeds hectischer leven, waardoor boodschappenlijstjes minder nauwgezet worden gevolgd en ze vaker nog even snel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten krijgen steeds meer te maken met last-minute veranderingen in hun agenda en een hectische levensstijl. Dat komt vooral omdat er steeds meer singles zijn die veel en snel veranderende afspraken buiten de deur hebben, omdat de entertainment- en vrijetijdsmarkt sterk groeit waardoor consumenten meer activiteiten buiten de deur hebben, en omdat er steeds meer tijd opgaat aan reizen. Wie op vrijdag boodschappen doet voor maandag komt er zondag achter dat de afspraken veranderd zijn waardoor er niet genoeg of niet het goede in de koelkast ligt. Consumenten gaan dus steeds vaker even een aanvulling halen bij een convenience store.

related partner content for mobile comes here

Retailers moeten daar op inspelen door meer gemaksartikelen in hun assortiment op te nemen en zich niet alleen te positioneren als kleinschalige supermarkt. Bovendien worden veel gemaksartikelen op dit moment nog gericht op de ABC1 consument, terwijl deze trend ook speelt onder C2DE consumenten.

Retailers kunnen snel op deze trend inspelen door een completer gemaksassortiment aan te bieden, en zich ook te richten op ‘on the move’ consumptie; mensen die eten en drinken onderweg. Wat dat laatste betreft zullen ook vooral de winkels van benzinestations kunnen profiteren. Groei daarin wordt vooral verwacht in Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in