Gemakswinkels wachten gouden tijden
Consumenten krijgen steeds meer te maken met last-minute veranderingen in hun agenda en een hectische levensstijl. Dat komt vooral omdat er steeds meer singles zijn die veel en snel veranderende afspraken buiten de deur hebben, omdat de entertainment- en vrijetijdsmarkt sterk groeit waardoor consumenten meer activiteiten buiten de deur hebben, en omdat er steeds meer tijd opgaat aan reizen. Wie op vrijdag boodschappen doet voor maandag komt er zondag achter dat de afspraken veranderd zijn waardoor er niet genoeg of niet het goede in de koelkast ligt. Consumenten gaan dus steeds vaker even een aanvulling halen bij een convenience store.
Retailers moeten daar op inspelen door meer gemaksartikelen in hun assortiment op te nemen en zich niet alleen te positioneren als kleinschalige supermarkt. Bovendien worden veel gemaksartikelen op dit moment nog gericht op de ABC1 consument, terwijl deze trend ook speelt onder C2DE consumenten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaRetailers kunnen snel op deze trend inspelen door een completer gemaksassortiment aan te bieden, en zich ook te richten op ‘on the move’ consumptie; mensen die eten en drinken onderweg. Wat dat laatste betreft zullen ook vooral de winkels van benzinestations kunnen profiteren. Groei daarin wordt vooral verwacht in Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid