Overslaan en naar de inhoud gaan

Lang leve LinkedIn!

Ik krijg vaak mail van LinkedIn, te vaak eigenlijk. Dat ene mailtje van vandaag ontving ik niettemin graag: LinkedIn bestaat deze maand…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is terecht, want zonder leden hebben sociale netwerken geen bestaansrecht. Tegelijk is het natuurlijk in eerste instantie de verdienste van LinkedIn zelf, dat altijd een heldere koers heeft gevaren: temidden van alle brede netwerken waar lolligheid vaak de boventoon voert, is ‘LI’ altijd exclusief een zakelijk platform gebleven. Voor banen, opdrachten, en zakenpartners kijk je in eerste instantie hier.

related partner content for mobile comes here

Zelf heb ik in de loop der jaren veel aan LinkedIn gehad. Als journalist kon ik direct schakelen met ceo’s zonder tussenkomst van PR-functionarissen, als freelancer werd ik voorgesteld aan opdrachtgevers of zelfs direct door hen benaderd. Soms drukten ze hun waardering uit in een recommendation. Prachtig, want wat zij over me zeggen zegt veel meer dan wat ik over mezelf zeg.

Spammers op LinkedIn
Toch is dat zakelijke aspect van LinkedIn ook wel eens een nadeel. Nog los van de dubieuze types die je benaderen of de spammers in groepen, is ook LinkedIn zelf in de loop der jaren spammeriger geworden. De ‘exclusieve’ aanbiedingen vliegen je om de oren. Toppunt van irritatie waren de die velen met één druk op de knop op hun profiel knalden. Pure spam.

Maar zonder gekheid: LinkedIn is een geweldig medium. Minder luidruchtig dan Twitter of Facebook, maar minstens zo effectief voor . Vergeet de stroom marketingmails (of zet ze uit) en pluk de vruchten van dit zakelijke netwerk. Zeker in crisistijd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in