Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN en Mindshare meten financiële waarde online verhalen en gesprekken

KPN en Mindshare hebben samen een systeem ontwikkeld dat de 'social footprint' rondom een merk in euro’s moet uitdrukken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het mediabureau en haar klant vonden de cijfers die beschikbare social monitoring tools leveren ontoereikend en ontwikkelden daarom het Social Brand Value Dashboard. Ze claimen daarmee &;zeer nauwgezet&; de financiële waarde van online verhalen en gesprekken te kunnen bepalen.

De ontwikkelde tool maakt onderdeel uit van één van de speerpunten van KPN: klanten online nog sneller en beter helpen en van informatie voorzien. Het Social Brand Value Dashboard meet het gehele (openbare) digitale universum, van tweet tot blogpost en van forumreactie tot online advertorial. Hierin wordt er per bericht een waarde toegekend, die gebaseerd is op de waarde die deze zou vertegenwoordigen als er op dezelfde plaats een advertorial zou staan.

Volgens Ruud de Langen, ceo Mindshare, worden verdiende (earned) online media steeds belangrijker voor de klanten van zijn bureau, met name voor grote dienstverleners als KPN en ING. &;Samen met KPN hebben we in 1,5 jaar het Social Brand Value Dashboard tot stand kunnen brengen. Deze tool leidt tot nieuwe inzichten die onze klanten en Mindshare beter in staat stelt om activiteiten in social media succesvoller te kunnen inzetten. Zowel organisch als betaald.&;



related partner content for mobile comes here



Mediawaarde vermenigvuldigd met impactfactor
Sebastiaan van Rijnsoever, directeur KPN Social: &;Dit systeem biedt ons een overzichtelijke meetlat waarlangs we de impact van online verhalen rondom het KPN-merk en de KPN-diensten kunnen leggen. Het helpt bij het vinden van de optimale balans tussen de verschillende earned, owned en paid mediastromen en geeft handvatten voor verdere optimalisatie in de toekomst. Ook kwalificeren we de communicatiewaarde. Dit doen we door de mediawaarde te vermenigvuldigen met een impactfactor. Deze factor wordt per bericht bepaald, door een aantal onderliggende factoren zoals hoe lang een bericht zichtbaar is, bronexpertise, websiterelevantie en toonzetting van de berichtgeving. In onze ogen is dat waar het écht om gaat. Want advertentiewaarde is slechts een indicatie in een geldbedrag. Het gaat vooral om de verhaalwaarde. De impact daarvan op je merk en hoe je door een beter inzicht in die verhalen een beter gesprek kunt voeren met je klanten, je fans en je stakeholders.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in