Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen kijken bijna 11 uur tv per week

Dat blijkt uit de NOM Kids Monitor.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onder 6 tot 12-jarigen is tv goed voor een kijktijd van gemiddeld 10,9 uur per week. Daarbij hoort ook Netflix, dat het grootste aandeel frequente kijkers heeft. Zapp en Nickelodeon zijn de twee favoriete tv-zenders.

Oudere kinderen kijken meer tv dan jongere kinderen. Jongens en meisjes kijken ongeveer even lang. 

related partner content for mobile comes here

Online


Online is YouTube verreweg het populairst (91 procent), waarbij drie van de vier kinderen naar comedy en grappige filmpjes kijkt.


Donald Duck en Kidsweek


Van de printtitels wordt Donald Duck in alle doelgroepen veruit het meest gelezen, het meest door jongens en oudere kinderen. 

Van de printtitels wordt Donald Duck in alle doelgroepen veruit het meest gelezen, het meest door jongens en oudere kinderen. 

Daarna heeft voor jongens Donald Duck Extra het hoogste bereik (zowel totaal als gemiddeld bereik), voor meisjes is dat Tina. 

Onder jongere kinderen hebben, na Donald Duck, Donald Duck Junior en Kidsweek het hoogste gemiddeld bereik van de opgenomen titels. Voor de oudere kinderen is dat Donald Duck Extra, gevolgd door Tina, Kidsweek en National Geographic Junior.

NOM Kids Monitor


De NOM Kids Monitor is een vervolg op het onderzoek van 2013. Nu is deze in aangepaste vorm opnieuw uitgevoerd in opdracht van verschillende media-exploitanten en mediabureau
GfK voerde het onderzoek uit onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.


GfK voerde het onderzoek uit onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.

GfK voerde het onderzoek uit onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in