Kieskeurig voorspelt aankoopgedrag consumenten
Kieskeurig biedt specifieke informatie met betrekking tot het zoeken van producten en GfK MS registreert de daadwerkelijke verkopen. Uit een gedetailleerde vergelijking van de gegevens van beide bedrijven blijkt het zoekgedrag van consumenten een goede voorspeller te zijn van het daadwerkelijke aankoopgedrag, claimen de partijen.
De nieuwe dienst is vanaf 1 december beschikbaar onder de naam GfK-Kieskeurig Webtracking. GfK MS levert op maandelijkse of wekelijkse basis overzichten van verkoopcijfers en marktaandelen binnen de meeste non-food categoriëen.
Kieskeurig beschikt over nauwkeurige gegevens over het zoek- en vergelijkgedrag van consumenten. Door deze beide gegevens te combineren ontstaat voor leveranciers een goed beeld van wat de consument bezighoudt, hoe zijn selectiegedrag is en welk deel van de interesse ook resulteert in het daadwerkelijk aankopen van producten. Dit kan nuttige informatie opleveren voor marketeers van fabrikanten, importeurs en retailers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid