Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet steeds meer gebruikt voor media en post

Steeds meer mensen gebruiken internet om op de hoogte te zijn van het laatste nieuws. In 2006 gebruikte bijna 60 procent van de 10,5…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers die het CBS gisteren publiceerde. Ruim 40 procent van de internetgebruikers leest de kranten en nieuwsbladen op het web, een toename van 8 procentpunt ten opzichte van 2005. Mannen (48 procent) doen dit vaker dan vrouwen (38 procent). Vooral internetters tussen de 25 en 45 jaar lezen het nieuws digitaal.

related partner content for mobile comes here

Bijna de helft van alle 12- tot 25-jarige op het web gebruikt internet steeds vaker om te luisteren en te kijken naar radio en televisie. In totaal luistert of kijkt 35 procent van de internetters ook via internet naar radio op tv.

7 Procent van de internetters vervangt de postzaken vrijwel volledig via internet of e-mail, een op de vijf doet dat grotendeels. Ook hier zijn het vooral jongeren die overstappen op internet. Internetgebruikers boven de 55 jaar sturen nog het liefst een brief via de post.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in