Overslaan en naar de inhoud gaan

Kaartverkoop gekoppeld aan data moet voor betere resultaten zorgen voor voetbalclubs en theaters

Marketeers van theaters en voetbalclubs kunnen nu actief aan de slag met datadriven marketing. Hiervoor is er een koppeling ontwikkeld…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Marketeers van theaters en voetbalclubs kunnen nu actief aan de slag met datadriven marketing. Hiervoor is er een koppeling ontwikkeld tussen het kaartverkoopsysteem SRO van softwarebedrijf ESB.TSB en het ‘fanmarketingplatform’ van marketingbureau Sports Alliance.

related partner content for mobile comes here

Door het koppelen van de twee systemen wordt het mogelijk om marketingcampagnes aan te passen aan de behoefte of koopgedrag van fans of bezoekers.

‘Vrijwel elke (culturele) organisatie of voetbalclub heeft de beschikking over een of meerdere adresbestanden. Dit kan bijvoorbeeld een database zijn van ticketverkopen, een digitale nieuwsbrief of aankopen in een online fanshop. Door het analyseren van deze gegevens krijgen de data meer waarde’, aldus de twee bedrijven.

De koppeling is al in gebruik bij 32 Nederlandse voetbalclubs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in