Overslaan en naar de inhoud gaan

Internationale topregisseur Ali Ali sluit zich aan bij Smarthouse

De Egyptenaar was afgelopen jaar één van de meest gelauwerde regisseurs ter wereld.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nu sluit de filmmaker zich aan bij de Smarthouse Commercials. Ali Ali won onder meer 6 Leeuwen in Cannes en werd twee keer achter elkaar uitgeroepen tot Best Director tijdens de Dubai Lynx.

Hij regisseerde de campagne Never Say No to Panda die wereldwijd meer dan 100 miljoen views op YouTube oogstte. 

related partner content for mobile comes here



Eerder was Ali Ali artdirector en creative director bij internationale bureaus als Leo Burnett en JWT. Ook was hij executive creative director bij DDB Berlijn voordat hij de boutique agency Elephant in Cairo oprichtte. Elephant werd in 2011 in Cannes nog uitgeroepen tot een van de drie ‘spannendste’ nieuwe bureaus ter wereld.

Smarthouse
In Nederland wordt hij per direct vertegenwoordigd door Smarthouse. Ali Ali: ‘I chose Smarthouse because I enjoy working with like-minded people. I did a couple of jobs with Smarthouse and I love their passion and drive for film making. They do everything it takes to tell a good story, wether it is 30 seconds or 90 minutes. They’re out to have fun and do great work. I’m looking forward to doing even greater work for the Dutch market and kick some royal ass.’

Daniëlle Guirguis, oprichter van Smarthouse (toevallig zelf half-Egyptisch): ‘Hij heeft humor, relativeringsvermogen en hij is een verhalenverteller pur sang. Kortom, de ideale nieuwe Smarthouse-regisseur, waarmee we de internationale bureaus in Amsterdam gaan verrassen.’

Gekkigheid
In een interview dat komende week in Adformatie verschijnt zegt Ali Ali verder onder meer: ‘Ik zou de reclamewereld weer wat leuker willen maken. Mensen zijn te serieus geworden, te veel met zichzelf bezig. We worden steeds meer als de bankensector. We moeten de gekkigheid weer terughalen, samen ‘n beetje lol creëren – dat zie je terug in het werk en “voelt” de consument. Want ook al horen mensen het niet graag: reclame is geen hogere wiskunde. We zijn niet het volgende schaap aan het klonen.’

Om daar nog aan toe te vroegen: ‘Mensen vergeten dat het allemaal om ideeën draait. Om krachtige films met briljante, frisse ideeën. De tijd is er rijp voor; mensen verlangen naar echt goede, nieuwe verhalen – naar schitterende films die iets teweegbrengen. Die ruimte voel ik bij Smarthouse.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in