Overslaan en naar de inhoud gaan

ING komt met verticale commercial, speciaal voor de mobiel

ING claimt ‘de mobielste bank van Nederland’ te zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Omdat Nederland mobieler is dan ooit, hebben we een bank nodig die minstens zo mobiel is, zegt ING. We bestellen immers een taxi met Uber, reserveren een kamer met Airbnb of luisteren muziek met Spotify. ‘We doen het allemaal met onze smartphone.’

related partner content for mobile comes here

Lees hier &

;&;, een interview met Louise Meijer, hoofd marketingcommunicatie bij ING, over hoe de bank positionering van &;voorop lopen&; gestalte geeft.

;, een interview met Louise Meijer, hoofd marketingcommunicatie bij ING, over hoe de bank positionering van &

;voorop lopen&; gestalte geeft.

; gestalte geeft.

; gestalte geeft.

 

Om die boodschap over te brengen, ontwikkelde J. Walter Thompson Amsterdam een campagne over ‘de mobielste bank van Nederland’ (full credits onderaan). De commercial laat zien hoe de innovaties van ING een rol spelen in de mobiele levensstijl van Nederlanders. ING: ‘Van supersnel rekeningen delen tot contactloos betalen met je mobiel.’

De campagne wordt dan ook primair gelanceerd via de smartphone. Centraal staat namelijk een verticale commercial, die speciaal is gemaakt voor je mobiel.

‘Dat vraagt om de mobielste bank van Nederland’, zegt ING in de commercial, ‘De bank waarmee je eenvoudig geld overmaakt, supersnel rekeningen deelt en contactloos betaalt met je mobiel.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Campagnetitel: ‘De mobielste bank van Nederland
Opdrachtgever: ING Nederland
Lancering: 22 augustus 2016
Manager branding: Louise Meijer
Senior communicatiemanager: Mirjam Smit
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam / JWT Retail
Creative directors: Maarten Vrouwes / Friso Ludenhoff
Creative concept: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis, Mark Peeters, Robert Nelk
Senior art director: Chris Sant
Senior copywriter: Dieuwer Bulthuis
Productie: New Ams Film Company
Post/VFX: Hectic Electric / Circus Family
Director: Henk Loorbach
Geluid: Studio Alfred Klaassen
Media: Mindshare
Business planning director: Sanne Küpers

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in