In opkomst: gendermarketing
Hoe kun je de specifieke behoeften van enerzijds mannelijke en anderzijds vrouwelijke consumenten beter identificeren, begrijpen en bedienen? Steeds meer grote merken proberen dat te achterhalen. Maar een kort antwoord op die vraag is niet te geven.
Eén ding is zeker: wie de relevantie van genderverschillen voor zijn producten wil begrijpen, moet allereerst aloude clichés loslaten en dynamisch de veranderende rollen van mannen en vrouwen observeren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaZo ontdekte Bosch dat van alle enthousiaste thuisklussers maar liefst 40 procent vrouw is. Met de ontwikkeling van een lichte, eenvoudig te gebruiken elektrische schroevendraaier en boormachine won het bedrijf veel van deze klussende vrouwen als klant.
Ook in de marketing op interieurgebied worden vrouwen anders aangesproken, namelijk door niet zozeer de technische prestaties van producten als wel de creatieve mogelijkheden te benadrukken. Het huis verfraaien is immers een belangrijk vrouwenthema.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid