Overslaan en naar de inhoud gaan

In opkomst: gendermarketing

Gendermarketing haakt bij de productontwikkeling, verkoop en marketing in op de uiteenlopende behoeften van mannen en vrouwen. In Duitsland…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe kun je de specifieke behoeften van enerzijds mannelijke en anderzijds vrouwelijke consumenten beter identificeren, begrijpen en bedienen? Steeds meer grote merken proberen dat te achterhalen. Maar een kort antwoord op die vraag is niet te geven.

related partner content for mobile comes here

Eén ding is zeker: wie de relevantie van genderverschillen voor zijn producten wil begrijpen, moet allereerst aloude clichés loslaten en dynamisch de veranderende rollen van mannen en vrouwen observeren.

Zo ontdekte Bosch dat van alle enthousiaste thuisklussers maar liefst 40 procent vrouw is. Met de ontwikkeling van een lichte, eenvoudig te gebruiken elektrische schroevendraaier en boormachine won het bedrijf veel van deze klussende vrouwen als klant.

Ook in de marketing op interieurgebied worden vrouwen anders aangesproken, namelijk door niet zozeer de technische prestaties van producten als wel de creatieve mogelijkheden te benadrukken. Het huis verfraaien is immers een belangrijk vrouwenthema.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in