Overslaan en naar de inhoud gaan

IDG trekt stekker uit twee tijdschriften

Vandaag maakte uitgever IDG Nederland bekend dat zij gamesinformatie binnen de divisie IDG Games gaat verleggen van print naar online.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag maakte uitgever bekend dat zij gamesinformatie binnen de divisie IDG Games gaat verleggen van print naar online.

related partner content for mobile comes here

Dat betekent concreet dat de twee printpublicaties van IDG Games, PC Zone en GamePro, met ingang van 1 oktober 2005 ophouden te bestaan. Betrokken redactieleden gaan volgens IDG voor het grootste gedeelte over naar de online publicatie.

De bladen brengen niet genoeg geld meer in het laatje. "We zien de laatste tijd dat steeds meer consumenten hun informatie van internet halen, met name games gerelateerde informatie", aldus Raimon Gort, algemeen directeur IDG Nederland. "Dit zorgde ervoor dat wij voor onze print activiteiten binnen de divisie IDG Games met exploitatieproblemen te kampen kregen. Zonder enige omhaal: we kregen de bladen gewoon niet op het droge, nadat wij ze twee jaar geleden hadden overgenomen", aldus Gort.

De focus wordt verlegd naar online. "We gaan door met de site en zullen daarin extra investeren. Gamez.nl wordt fors uitgebreid en vernieuwd door het bouwen van onder meer een nieuwe site, subsites, extra functionaliteiten en een fors grotere redactionele bezetting. Gamez.nl start tevens met diverse online abonnementsvormen. Maar daarover treden wij later dit jaar naar buiten", aldus Gort.

IDG geeft wereldwijd 300 tijdschriften uit. Eens kijken of de beslissing in Nederland dit jaar nog gevolgen heeft voor de rest...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in