Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken sluit miljoenendeal met Google

Bierbrouwer Heineken heeft een wereldwijde advertentiedeal gesloten met Google. Het is de eerste keer dat een groot merk een wereldwijde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om een miljoenencontract, waarin de focus ligt op het verspreiden van commercials op YouTube. Het bedrijf wil zich hiermee nadrukkelijker richten op de doelgroep 20+.

related partner content for mobile comes here

Exacte bedragen wil Heineken-woordvoerder John-Paul Schuirink niet noemen, maar hij laat weten dat ook promoties en bannering onderdeel zijn van het contract. De deal omvat twintig landen in onder andere West-Europa, de VS en opkomende markten als Mexico. Het is de bedoeling dat de brouwer zowel globaal als lokaal campagnes gaat distribueren via de verschillende kanalen van Google.

Tegelijkertijd krijgt Heineken inzage in de databestanden van Google. Zo hoopt Heineken straks beter te weten wat de voorkeuren van de bezoekers zijn, waar zij winkelen en waarop ze zoeken binnen Google.

Heineken spendeert 4 procent van het advertentiebudget (dat een totaal heeft van 2 miljard euro) aan online marketing. Volgens Schuirink zal dit de komende jaren toenemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in