Heineken sluit miljoenendeal met Google
Het gaat om een miljoenencontract, waarin de focus ligt op het verspreiden van commercials op YouTube. Het bedrijf wil zich hiermee nadrukkelijker richten op de doelgroep 20+.
Exacte bedragen wil Heineken-woordvoerder John-Paul Schuirink niet noemen, maar hij laat weten dat ook promoties en bannering onderdeel zijn van het contract. De deal omvat twintig landen in onder andere West-Europa, de VS en opkomende markten als Mexico. Het is de bedoeling dat de brouwer zowel globaal als lokaal campagnes gaat distribueren via de verschillende kanalen van Google.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaTegelijkertijd krijgt Heineken inzage in de databestanden van Google. Zo hoopt Heineken straks beter te weten wat de voorkeuren van de bezoekers zijn, waar zij winkelen en waarop ze zoeken binnen Google.
Heineken spendeert 4 procent van het advertentiebudget (dat een totaal heeft van 2 miljard euro) aan online marketing. Volgens Schuirink zal dit de komende jaren toenemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid