Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken laat consumenten een vervolg maken op Walking Fridge

Na JouwHeineken.nl gaat Heineken verder op de ugc-toer, de bierbrouwer nodigt videotalenten uit om hun eigen interpretatie van de Walking…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na gaat Heineken verder op de ugc-toer, de bierbrouwer nodigt videotalenten uit om hun eigen interpretatie van de te maken.

related partner content for mobile comes here

Heineken werkt hiervoor samen met viral talent community . Mensen hebben tot
eind juni 2009 de tijd om met een zelf gefabriceerde video te komen.

Insteek: hoe komt de lopende koelkast, Fritsie genaamd, deze zomer van pas. De community, Heineken en reclamebureau TBWA/Neboko kiezen uit alle inzendingen een top10, en deze 10 winnen een bedrag aan prijzengeld (tot 1500 euro).

‘Door het laten maken van zoveel mogelijk video’s is de kans groter dat er één hele sterke viral tussen zit die ook echt succes kan hebben’, zegt Oskar Bolhuis van Brandfighters. ‘De gedachte achter de opzet van Brandfighters is dat je door het inschakelen van de community inzichten
vanuit de doelgroep zelf krijgt. Dat maakt het niet alleen makkelijker om toe te treden tot sociale netwerken, maar je krijgt zo keuze uit een YouTube-pagina vol virals, in plaats van dat je alle kaarten moet zetten op één viral.’

“Deze nieuwe manier van werken sluit goed aan bij de behoefte van Heineken om de consument meer bij het merk te betrekken’, aldus Floris Cobelens, marketingmanager Heineken. “Uit onderzoek van Brandfighters bleek dat maar liefst 38 procent van de creatieven het liefst een viral maken voor Heineken en het merk daarmee als eerste keus voor deze groep geldt. Dit spreekt natuurlijk erg aan.’

Overigens mat Heineken in de eerste week van een conversieratio van ruim 2,5 procent (de bierbrouwer had van te voren gehoopt op 0,5 procent). Men is nu aan het bekijken of het concept ook internationaal kan worden aangeboden, maar de distributie is vooralsnog alleen ingericht op de Nederlandse markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in