Overslaan en naar de inhoud gaan

Guus Meeuwis sterkste cultuurmerk van 2012

Guus Meeuwis heeft de sterkste reputatie in de cultuursector. Althans dat blijkt uit een tweejaarlijks merkenonderzoek door Hendrik Beerda…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nummer twee is André van Duin en nummer drie Marco Borsato. Twee jaar geleden bezette Meeuwis nog de zevende plaats. Meeuwis blijkt in alle geledingen van de bevolking erg geliefd te zijn. Vanaf 2006 stonden achtereenvolgens Marco Borsato, Herman Finkers en André van Duin op de eerste plaats in het tweejaarlijkse onderzoek.
Het Anne Frank Huis is de meest gewaardeerde organisatie van 2012. De organisatie is zo geliefd vanwege de goede informatieverstrekking, de sympathieke uitstraling en de internationale status. Ruim 40 procent van de sterkste cultuurmerken is gevestigd in Amsterdam, waaronder negen musea en acht podia. Naast het Anne Frank Huis zijn ook het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en de Heineken Music Hall bijzonder sterke, Amsterdamse merken. Verder woont een groot deel van de gerenommeerde artiesten in de hoofdstad.

related partner content for mobile comes here

Ranglijst van cultuurmakers en cultuuraanbieders met de sterkste reputatie

Top-10 cultuurmakers
1. Guus Meeuwis
2. André van Duin
3. Marco Borsato
4. Ilse de Lange
5. Linda de Mol
6. Herman Finkers
7. Nick & Simon
8. Youp van 't Hek
9. Rutger Hauer
10. André Rieu

Top-10 cultuuraanbieders
1. Anne Frank Huis
2. Ahoy Rotterdam
3. Pathé
4. Madame Tussauds Amsterdam
5. Rijksmuseum Amsterdam
6. Pinkpop
7. Van Gogh Museum
8. Het Spoorwegmuseum
9. Heineken Music Hall
10. Nederlands Openluchtmuseum

Voor het onderzoek zijn 3000 respondenten in twee fases ondervraagd. Eerst is de spontane bekendheid van de duizenden merken in de cultuursector onderzocht. Daarna is voor de 150 bekendste merken in detail navraag gedaan naar de merkkracht, merkpersoonlijkheid en merkprestatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in