Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch 'crowdsourcet' merknaam speciaalbieren

De twee nieuwe bieren heten Grolsch Milde Amber en Kruidige Pale Ale.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Grolsch Bierkennerscampagne werden met input van consumenten twee nieuwe speciaalbieren ‘verder ontwikkelt’: Milde Amber en Kruidige Pale Ale.

related partner content for mobile comes here

6-pack

Gedurende drie maanden konden volwassen consumenten na aankoop van een 6-pack via hun mening geven over de twee bieren: de naam, het bijpassende glas en over de smaak. Zo kon men kiezen voor merknamen als Meestersch en Neerfeldt of via een open veld hun voorkeur aangeven.

Gekozen werd voor de namen Milde Amber en Kruidige Pale Ale. Zo heetten de bieren echter al in die periode. Consumenten gaven dus aan dat ze naam niet veranderd wilden zien.

Wat natuurlijk goed uitkomt voor Grolsch, is dat deze mensen van mening waren dat de bieren wel onder de merknaam Grolsch op de markt moesten worden gebracht én dat de smaken prima waren. 

Tenminste, 80 procent vindt de smaak die Grolsch op deze manier liet testen prima, zegt Grolsch. Dus er hoeft niets te worden aangepast: ‘Grolsch neemt het oordeel van de deelnemers ter harte en blijft dus bij de huidige smaak van beide bieren.’

Foto’s op labels

Grolsch Milde Amber en Grolsch Kruidige Pale Ale zijn binnenkort verkrijgbaar in de supermarkt.

Op het label staan de foto’s en recensies van de tien deelnemers met de ‘meest originele en deskundige mening over de speciaalbieren’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in