Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei voor ORN en Sky Radio

Radio 538 behoudt ook in de periode juli-augustus 2014 het marktleiderschap, maar moet fors terug in marktaandeel. ORN, Sky Radio en Radio…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK die zojuist bekend zijn gemaakt.

538 komt uit op 11,1 procent, een daling van 0,6 procent ten opzichte van de periode juni-juli 2014. 3FM ziet het aandeel licht dalen (-0,1 procent) naar 10,2. ORN stijgt van 9,7 naar 10,0 procent. Sky Radio groeit eveneens in aandeel van 9,5 naar 9,7.

related partner content for mobile comes here

Q-music blijft in de top-5 met een aandeel van 9,0 (was 9,2) en Radio 2 maakt een opmars van 8,5 naar 8,9 procent. Radio 1 daalt van 7,9 naar 7,7 procent.

E Power Radio blijft op 4,8 procent en ook Radio 10 behaalt hetzelfde aandeel als vorige meetperiode: 4,2. Radio Veronica ziet het aandeel licht dalen naar 4,1. De volgende periode wordt duidelijk of het nieuwe Radio Veronica – dat in september een grote campagne startte – aanslaat. 100%NL blijft steken op 3,9 procent.

Overige zenders:
Radio 5 2,5 (-0,3)
Radio 4 1,9 (+0,1)
Slam!FM 1,7 (-)
Classic FM 1,5 (+0,1)
Arrow Classic Rock 1,4 (+0,2)
BNR Nieuwsradio 0,8 (-)
Sublime FM 0,6 (+0,1)
Radio 6 0,3 (-)

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder.



 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in